spread

Ukrainian translation: поширеність пухлинного процесу

English term or phrase:spread
Ukrainian translation:поширеність пухлинного процесу
Entered by: Cherepanov

09:29 Apr 26, 2018
English to Ukrainian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: spread
...cancers are characterized by their spread and type of growing.

Перекласти як "їх поширеність і тип росту" заважає вживання терміну "поширеність" для опису охоплення населення певною хворобою. Тут під "spread" (також у тексті для цього використовують "expansion") мається на увазі, є пухлина інвазивною або неінвазивною.

Дякую!
Cherepanov
Ukraine
простирание
Explanation:
рост, протяженность опухоли

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2018-04-26 09:34:35 GMT)
--------------------------------------------------

пробачте, не зобачив
ракові пухлини характеризуються ступенем поширення (звідси стадії) і видом росту (інвазивні чи неінвазивні)

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2018-04-26 09:45:58 GMT)
--------------------------------------------------

ступенем їх поширення в організмі...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-04-26 13:15:02 GMT)
--------------------------------------------------

tak, pravda peremozhe, ale backtranslation: prevalence of the tumor process...
відчуваєте? я - за поширеННЯ
за мир!

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2018-05-03 21:18:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Щиро дякую!
Selected response from:

Vladys
Ukraine
Grading comment
Дякую!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4простирание
Vladys
4інвазивність, ступінь інвазивності
Evgeni Kushch
4розмір
Tymur Buliekov
4Метастазування
Roman Soluk


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Метастазування


Explanation:
https://uk.wikipedia.org/wiki/Метастазування


Roman Soluk
Ukraine
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 40

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
розмір


Explanation:
Здається, що мова йде про характеристику "T" (tumor). Нею позначають не тількі поширеність, а й розмір пухлини. Можливо, вам підійде цей варіант, якщо у тексті не обговорюється ступінь пенетрації тканини органа.
"Інвазивніть" більше характеризує ріст пухлини. Вам видніше.

Example sentence(s):

    https://ukrhealth.net/puxlini-terminologiya-i-klasyfikaciya/
    Reference: http://oncoportal.net/stati/Tnm-klasifkatsya-zloyaksnih-puhl...
Tymur Buliekov
Ukraine
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
інвазивність, ступінь інвазивності


Explanation:
Дмитре, ваш варіант дуже добре звучить, якщо ви точно впевнені у значенні треміну в тексті.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-04-26 10:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ще поміркую з клінічної точки зору.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-04-26 12:59:39 GMT)
--------------------------------------------------

Загалом "інвазивний" і "експансивний" ріст є протиставленнями, у першому випадку пухлина проростає базальну мембрану (це називається інвазією), у другому - росте об'ємом, не проростаючи базальну мембрану. Це якщо мова про класичний "рак" - карциноми, пухлини з епітелію.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-04-26 13:01:54 GMT)
--------------------------------------------------

Подивіться ще раз ваше пояснення, ви писали про те саме. Якщо ви в "інвазивний" вкладаєте інше поняття, мені тоді незрозуміло.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-04-26 13:04:49 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com.ua/search?q=инвазивность опухоли&oq=и...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-04-26 13:06:05 GMT)
--------------------------------------------------

Тобто проростання в сусідні тканини або ріст об'ємом. Якщо що про ще мова, треба ще інформація.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-04-26 13:09:44 GMT)
--------------------------------------------------

Якщо треба щось більш загальне, напишіть розповсюдження, його теж використовують, правда хто як завгодно.'.

Evgeni Kushch
Ukraine
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 29
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Notes to answerer
Asker: Дякую, Євгене, але це друге, більш "наукове" тлумачення явища.


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
простирание


Explanation:
рост, протяженность опухоли

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2018-04-26 09:34:35 GMT)
--------------------------------------------------

пробачте, не зобачив
ракові пухлини характеризуються ступенем поширення (звідси стадії) і видом росту (інвазивні чи неінвазивні)

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2018-04-26 09:45:58 GMT)
--------------------------------------------------

ступенем їх поширення в організмі...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-04-26 13:15:02 GMT)
--------------------------------------------------

tak, pravda peremozhe, ale backtranslation: prevalence of the tumor process...
відчуваєте? я - за поширеННЯ
за мир!

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2018-05-03 21:18:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Щиро дякую!

Vladys
Ukraine
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 104
Grading comment
Дякую!
Notes to answerer
Asker: Знайшов варіант, що добре гуглиться і схожий на Ваш: поширеність пухлинного процесу.