KudoZ home » English to Ukrainian » Other

ouija

Ukrainian translation: табличка для розмови з духами


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ouija
Ukrainian translation:табличка для розмови з духами
Entered by: Mariana Prokopovych

21:04 Jan 10, 2002
English to Ukrainian translations [PRO]
/ spiritism
English term or phrase: ouija
Також ouija board (ouija = фр. oui + нім. ja). Це такий спеціальний пристрій з літерами для гадання на спіритистичних сеансах - дві дощечки, одна обертається і вказує на літери на другій. Чи є український відповідник? Якщо ні, що б ви запропонували.
Mariana Prokopovych
Ukraine
табличка для розмови з духами
Explanation:
або: табличка ouija
або: табличка до спіритичних сеансів

... приходит за советами в Lбюро Уайджа¦ (Ouija boards), возникает опасность обмана демонами ...
www.emmanuel.kiev.ua/Answers/otherworld.html

... двигая блюдечко, постукивая по столу, колебля маятник (Ouija board) и т.д. В медуимистических ...
www.fatheralexander.org/booklets/russian/occult_r.htm

Якщо трохи знаєте польську:
http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=4490&id=22600&keyword=ouija
а також
http://www.republika.pl/alexfbi/seans.htm
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Обираю відповідь Natalie - табличка для розмови з духами - хоч всі інші відповіді були дуже цікаві і компетентні. У моєму контексті ouija вживалося для порівняння, яке само по собі досить ясне і зрозуміле, тому запозичене слово, невідоме для більшості читачів, тільки б затемнило значення, а пояснення цього слова зробило б текст громіздким. З іншого боку, це слово повинно бути конкретніше, ніж, приміром, прилад чи обладнання. Однак, повторюю, в інших контекстах можна було б скористатися й іншими вашими відповідями. Дуже цікавий варіант Олександра - дошка "так-так". Щиро дякую усім.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1дошка уійаAlex_B
5приладдя /обладнання для спіритичних сеансів
Vladimir Dubisskiy
4табличка для розмови з духами
Natalie
4уійя-бордAYP
1уі-яNatalka


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
табличка для розмови з духами


Explanation:
або: табличка ouija
або: табличка до спіритичних сеансів

... приходит за советами в Lбюро Уайджа¦ (Ouija boards), возникает опасность обмана демонами ...
www.emmanuel.kiev.ua/Answers/otherworld.html

... двигая блюдечко, постукивая по столу, колебля маятник (Ouija board) и т.д. В медуимистических ...
www.fatheralexander.org/booklets/russian/occult_r.htm

Якщо трохи знаєте польську:
http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=4490&id=22600&keyword=ouija
а також
http://www.republika.pl/alexfbi/seans.htm


Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 498
Grading comment
Обираю відповідь Natalie - табличка для розмови з духами - хоч всі інші відповіді були дуже цікаві і компетентні. У моєму контексті ouija вживалося для порівняння, яке само по собі досить ясне і зрозуміле, тому запозичене слово, невідоме для більшості читачів, тільки б затемнило значення, а пояснення цього слова зробило б текст громіздким. З іншого боку, це слово повинно бути конкретніше, ніж, приміром, прилад чи обладнання. Однак, повторюю, в інших контекстах можна було б скористатися й іншими вашими відповідями. Дуже цікавий варіант Олександра - дошка "так-так". Щиро дякую усім.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
дошка уійа


Explanation:
Пропоную такий переклад тому, що в іншіх мовах (Англійська, Німецька, Французьска, Російська) теж користуються транслітерацієй або транскцріпцієй назви цього "прилада".

Доска уийа используется для получения духовных и телепатических сообщений.
... ее название образовано от французского и немецкого "да": "oui" и "ja" (но есть и другие версии). Уийа состоит из доски и подвижного...





    netspace.h1.ru/07/2.htm
    gamcomp.narod.ru/yellow1/supernatural.htm
Alex_B
United States

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Lychak
6 hrs
  -> Дякую!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
приладдя /обладнання для спіритичних сеансів


Explanation:
або, точніше
приладдя/обладнання для спілкування з духами

зустрічав, також
"уіджа-борд"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-11 06:36:49 (GMT)
--------------------------------------------------

фбо так: \"дошка уіджа для спілкування з духами\"

Vladimir Dubisskiy
United States
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 516

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
уійя-борд


Explanation:
Пропоную наступне:
Враховуючи, що це слово складається з двох слів (фр. "ouі" - "так" і нім. "ja" - "так"), то воно не перекладається, а транслітерується, і на будь-якій мові буде звучати як синтез з вимов цих слів на рідних мовах, тобто "уійя". Виходячи з цього, вважаю, що при перекладі "ouіja board" на українську мову варто писати "уійя-борд" з наступним поясненням.

Тому що переклад із трьох різних мов на українську мову може дати результат типу: дошка "так-так".


AYP
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 7

12 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
уі-я


Explanation:
Думаю, дефіс допоможе зберегти подвійний наголос, а "йа" є ніщо інше, як "я".

Natalka
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 31