KudoZ home » English to Ukrainian » Tech/Engineering

fine ore

Ukrainian translation: дрібна руда


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fine ore
Ukrainian translation:дрібна руда
Entered by: Alexander Onishko

15:30 Dec 24, 2003
English to Ukrainian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: fine ore
Process for treating, preferably for reducing, material in particle form in at least one fluidization zone at elevated temperature, in particular for reducing fine ore, the particulate material being held in the fluidization zone by a treatment gas which flows upwards from below, and material in fine particle form which is discharged from the fluidization zone with the treatment gas being separated out of the treatment gas in a deposition zone, the following steps being carried out in the deposition zone: feeding the stream of treatment gas and discharged material in fine particle form to a separating device, separating the finely particulate material from the treatment gas, the treatment gas being extracted from the separating device as off-gas, and removing the separated finely particulate material from the separating device, characterized in that a coarse-grained material, which is separated off together with the finely particulate material, is introduced into the deposition zone in addition to the stream of treatment gas and discharged finely particulate material, and in that the material which has been separated off is returned to the fluidization zone.
Alexander Onishko
рудний дріб'язок
Explanation:
рудний дріб'язок.

Ось приклад з коксом:
ВІДДІЛ СТАТИСТИКИ
ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНИХ
ЗВ’ЯЗКІВ ТА ТОВАРНИХ РИНКІВ

ГЕОГРАФІЧНА СТРУКТУРА ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ ТОВАРАМИ
В СІЧНІ-СЕРПНІ 2003 РОКУ

Кокс, коксик і коксовий дріб’язок, т




--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2003-12-24 15:55:39 GMT)
--------------------------------------------------

Якщо не подобається дріб’язок - можемо взяти
ДРІБНА РУДА. Фактично, це драбна фракція руди. Тобто її маленькі шматочки, що не відповідають певним критеріям відносно своїх розмірів.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 20:19:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Різниця між дрібною рудою й тонкоподрубленою рудою полягає в наступному:

тонкоподріблена руда - її спецаально зробили такою.

В вашому контексту - це дрібна руда, бо вона сама собою виникла, коли руду дробили на шматочки. Деякі шматки нормального розміру, а деякі - дрібні. Це й є дрібна руда.

Якщо, наприклад, розколоти шматок крейди, ми ніколи не отримаємо шматочки одного розміру. Так воно є й в випадку з рудою.

Selected response from:

Jarema
Ukraine
Grading comment
мерси !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2тонкоподріблена руда
Mykhailo Kolaichuk
4 +1рудний дріб'язок
Jarema


Discussion entries: 7





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
тонкоподріблена руда


Explanation:
рос. = мелкодробленая [тонкоизмельченная] руда

На кафедрі підземної розробки корисних копалин під керівництвом доктора технічних наук, професора Щелканова В.О. створена і впроваджена технологія комплексної відкрито-підземної розробки родовищ залізистих руд Північного і Полтавського гірничо-збагачувальних комбінатів. Технологія забезпечує доробку балансових запасів кар'єрів відкритим способом, що включає формування внутрішніх відвалів з нижнім захисним шаром, і підземною розробкою запасів під цими внутрішніми відвалами технологією з "плаваючою" стелиною. Це знижує експлуатаційні витрати на 10-15%, зменшується відведення сільськогосподарських земель під відвали, економічний ефект при цьому перевищує 10 млн грн. Для гірничо-збагачувальних комбінатів Кривбасу кандидат технічних наук, доцент Гвоздик В.С. розробив нову конструкцію живильного пристрою дешламатора. Розроблена і впроваджена технологія згущування і знешламлювання *тонкоподрібнених* гематитовміщуючих продуктів з новою конструкцією живильного пристрою дешламатора при виробництві концентратів з попутно видобутих руд. Збагачення гематитовміщуючих руд в операціях І і II прийому згущення забезпечує його в промпродукті до 30-40 % твердого при мінімальних втратах корисних копалин і призводить до збільшення об'єму виробництва концентрату.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 15:43:47 (GMT)
--------------------------------------------------

тонкоподрібНена - я мав на увазі


    Reference: http://ktu.edu.ua/cgi-bin/manager.cgi?action=science
Mykhailo Kolaichuk
Ukraine
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vassyl Trylis: Там є ще синонім:finely particulate material. Фактично це пил або майже. На відміну від coarse-grained (у цій же формулі) - теж сипучого, але крупнішого, "грубого помолу", на зразок крупи.
3 hrs

agree  Ol_Besh
3 days 6 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
рудний дріб'язок


Explanation:
рудний дріб'язок.

Ось приклад з коксом:
ВІДДІЛ СТАТИСТИКИ
ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНИХ
ЗВ’ЯЗКІВ ТА ТОВАРНИХ РИНКІВ

ГЕОГРАФІЧНА СТРУКТУРА ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ ТОВАРАМИ
В СІЧНІ-СЕРПНІ 2003 РОКУ

Кокс, коксик і коксовий дріб’язок, т




--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2003-12-24 15:55:39 GMT)
--------------------------------------------------

Якщо не подобається дріб’язок - можемо взяти
ДРІБНА РУДА. Фактично, це драбна фракція руди. Тобто її маленькі шматочки, що не відповідають певним критеріям відносно своїх розмірів.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 20:19:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Різниця між дрібною рудою й тонкоподрубленою рудою полягає в наступному:

тонкоподріблена руда - її спецаально зробили такою.

В вашому контексту - це дрібна руда, бо вона сама собою виникла, коли руду дробили на шматочки. Деякі шматки нормального розміру, а деякі - дрібні. Це й є дрібна руда.

Якщо, наприклад, розколоти шматок крейди, ми ніколи не отримаємо шматочки одного розміру. Так воно є й в випадку з рудою.




    Reference: http://www.vinnitsa.com/vinstat/GALUZ_VIDDIL/GALUZ_VIDD/mtr_...
Jarema
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 222
Grading comment
мерси !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mykhailo Kolaichuk: рудная мелочь = ore fines, відрізняється чимось від fine ore?
6 mins
  -> Нічим. Але все залежить від того, в якому контексті цей термін вживається.

agree  Ol_Besh
3 days 6 hrs