اوراق اختیار فروش تبعی

English translation: bonds with an embedded put option

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Farsi (Persian) term or phrase:اوراق اختیار فروش تبعی
English translation:bonds with an embedded put option
Entered by: Marzieh Izadi

19:28 Mar 9, 2020
Farsi (Persian) to English translations [PRO]
Marketing - Law: Taxation & Customs / گونه های پروش�
Farsi (Persian) term or phrase: اوراق اختیار فروش تبعی
در صورتیکه به دلیل توقیف و یا توثیق، امکان نقل و انتقال دارایی پایه در سررسید اوراق اختیار فروش تبعی از دارنده اوراق به عرضهکننده ممکن نباشد، اوراق اختیار فروش تبعی، غیرقابل اعمال بوده و بورس و کارگزار مسئولیتی در این خصوص ندارد.
zeinab amiri
Iran
bonds with an embedded put option
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2020-03-09 20:16:47 GMT)
--------------------------------------------------

اوراق
bonds
اختیار فروش
put option
تبعی
embedded


--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2020-03-09 20:21:14 GMT)
--------------------------------------------------

اوراق اختیار فروش تبعی در بازارهای دیگر تحت عنوان
embedded put option
این جمله رو از روزنامه دنیای اقتصاد گرفتم. فکر کنم همین معادل درست باشد
این هم لینکش
https://donya-e-eqtesad.com/بخش-بورس-6/952703-پنج-ضعف-طرح-بی...


--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2020-03-09 20:26:15 GMT)
--------------------------------------------------

این رو هم از سایت بورس گرفتم
بیمه کردن سهام یا اختیار فروش سهام
Embedded put option
https://bourse2003.persianblog.ir/aN3B0N7qaMsggvZvaO8n-بیمه-...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-09 20:29:30 GMT)
--------------------------------------------------

علت این که من ترجمه بالا رو پیشنهاد دادم اینکه
Embedded put option
در انگلیسی به معنی اختیار فروش تبعی است که به صورت یک شرط در بعضی اوراق مالی گنجانده می شود
ببینید این جمله رو که در توضیح
An embedded option is a provision in a financial security (typically in bonds)

https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/tr...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-09 20:31:39 GMT)
--------------------------------------------------

می توانیم برحسب توضیح بالا اینطور هم پیشنهاد بدهیم
bonds with an embedded put option
financial securities with an embedded put option
یعنی اوراقی که شرط اختیار فروش تبعی در آن ها گنجانده شده است

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-09 20:38:25 GMT)
--------------------------------------------------

بنظرم ترجمه دنیای اقتصاد و مقاله نیاز به اصلاح دارد، با توجه به توضیح انگلیسی. همان معادل پیشنهادی خودم بهتر است. ببینید توضیح:
Understanding Embedded Options
Typically associated with bonds, an embedded option is a function that allows holders or issuers of financial securities to take specified action against one another in the future. Embedded options can materially affect on the value of a security.

منبع:
https://www.investopedia.com/terms/e/embeddedoption.asp


Selected response from:

Marzieh Izadi
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Put Option
Ali Sharifi
5bonds with an embedded put option
Marzieh Izadi
4Embedded equity put options
Sina Salehi


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Embedded equity put options


Explanation:
http://www.iranbourse.com/en/newspage.aspx?Nid=12317
http://irmeta.com/meta/b2124/t11795/

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2020-03-09 19:35:57 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https:/...

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2020-03-09 19:36:42 GMT)
--------------------------------------------------

خود
Put option
هم می تواند کفایت کند به نظر
https://donya-e-eqtesad.com/بخش-بورس-مقاله-14/728954-تحلیلی-...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2020-03-09 19:39:34 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https:/...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2020-03-09 19:52:29 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.investopedia.com/terms/e/embeddedoption.asp

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2020-03-09 19:53:27 GMT)
--------------------------------------------------

n embedded option is a feature of a financial security that lets issuers or holders take specified actions against the other party at some future tim

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2020-03-09 19:54:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.barsadic.com/W?eid=12111

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2020-03-09 19:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

Embedded put options
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/tr...

Sina Salehi
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bonds with an embedded put option


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2020-03-09 20:16:47 GMT)
--------------------------------------------------

اوراق
bonds
اختیار فروش
put option
تبعی
embedded


--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2020-03-09 20:21:14 GMT)
--------------------------------------------------

اوراق اختیار فروش تبعی در بازارهای دیگر تحت عنوان
embedded put option
این جمله رو از روزنامه دنیای اقتصاد گرفتم. فکر کنم همین معادل درست باشد
این هم لینکش
https://donya-e-eqtesad.com/بخش-بورس-6/952703-پنج-ضعف-طرح-بی...


--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2020-03-09 20:26:15 GMT)
--------------------------------------------------

این رو هم از سایت بورس گرفتم
بیمه کردن سهام یا اختیار فروش سهام
Embedded put option
https://bourse2003.persianblog.ir/aN3B0N7qaMsggvZvaO8n-بیمه-...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-09 20:29:30 GMT)
--------------------------------------------------

علت این که من ترجمه بالا رو پیشنهاد دادم اینکه
Embedded put option
در انگلیسی به معنی اختیار فروش تبعی است که به صورت یک شرط در بعضی اوراق مالی گنجانده می شود
ببینید این جمله رو که در توضیح
An embedded option is a provision in a financial security (typically in bonds)

https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/tr...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-09 20:31:39 GMT)
--------------------------------------------------

می توانیم برحسب توضیح بالا اینطور هم پیشنهاد بدهیم
bonds with an embedded put option
financial securities with an embedded put option
یعنی اوراقی که شرط اختیار فروش تبعی در آن ها گنجانده شده است

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-09 20:38:25 GMT)
--------------------------------------------------

بنظرم ترجمه دنیای اقتصاد و مقاله نیاز به اصلاح دارد، با توجه به توضیح انگلیسی. همان معادل پیشنهادی خودم بهتر است. ببینید توضیح:
Understanding Embedded Options
Typically associated with bonds, an embedded option is a function that allows holders or issuers of financial securities to take specified action against one another in the future. Embedded options can materially affect on the value of a security.

منبع:
https://www.investopedia.com/terms/e/embeddedoption.asp




Marzieh Izadi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Put Option


Explanation:
اوراق اختیار فروش تبعی که در ایران به عنوان بیمه کردن سهام از آن یاد می‌شود، در حقیقت، ابزاری است که به‌وسیله آن نوسانات و زیان سهام بیمه می‌شود. براساس این روش، سهامدار عمده با توجه به شناختی که نسبت به سهم و پتانسیل‌های آن دارد، اوراقی را منتشر می‌کند و کسی که این اوراق را خریداری می‌کند در تاریخ اعمال در صورتی که قیمت سهم پایین‌تر از نرخ توافقی باشد زیان او جبران می‌شود.


    https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-14/728954-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9
Ali Sharifi
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search