Emmauksen tiellä

English translation: On the Road to Emmaus

10:08 Dec 28, 2004
Finnish to English translations [PRO]
Tourism & Travel
Finnish term or phrase: Emmauksen tiellä
Elokuvan ja näytelmän nimi. Onko tällä mitään tekemistä Raamatun kanssa? Tarvitsen sen oikeastaan venäjäksi, mutta su-ve parissa en saa koskaan vastauksia. Ja kiire on:(
Natalia Elo
Germany
English translation:On the Road to Emmaus
Explanation:
Venäjää en osaa, mutta tässä on varmaan kysymys Markku Pölösen elokuvasta Emmauksen tiellä. Emmauksen tie löytyy Raamatusta Luukkaan evankeliumista (muistaakseni Luuk. luku 24, en ole ihan varma). Luukkaassa kerrotaan siitä, kun Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen kohtaa opetuslapset Emmauksen tiellä. Yhdellä nettisivulla (kts. alla) on tieto, että leffan international title olisi On the Road to Emmaus.
Selected response from:

Krista Igbarria (X)
Grading comment
Kiitos myös kahdelle muille vastajille. Tämän ensimmäisen vinkin avulla löysin ratkaisun
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1On the Road to Emmaus
Krista Igbarria (X)
4"По дороге на Эммk
Barteneva
1Road to Emmaus
Helena Korhonen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Emmauksen tiellä
On the Road to Emmaus


Explanation:
Venäjää en osaa, mutta tässä on varmaan kysymys Markku Pölösen elokuvasta Emmauksen tiellä. Emmauksen tie löytyy Raamatusta Luukkaan evankeliumista (muistaakseni Luuk. luku 24, en ole ihan varma). Luukkaassa kerrotaan siitä, kun Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen kohtaa opetuslapset Emmauksen tiellä. Yhdellä nettisivulla (kts. alla) on tieto, että leffan international title olisi On the Road to Emmaus.


    Reference: http://www.imdb.com/title/tt0298317/combined
Krista Igbarria (X)
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos myös kahdelle muille vastajille. Tämän ensimmäisen vinkin avulla löysin ratkaisun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  urbom
2 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Emmauksen tiellä
Road to Emmaus


Explanation:
Valitettavasti en pysty auttamaan venäjäksi, mutta jos menet Googlen hakuun hakusanalla Road to Emmaus ja valitset haettaviksi sivuiksi venäjänkieliset sivut, saat ainakin neljän sivun verran linkkejä, joista voit hakea eteenpäin. Käsittääkseni olisi kyse raamatullisesta viittauksesta.

Helena Korhonen
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Emmauksen tiellä
"По дороге на Эммk


Explanation:
http://www.adnet.ru/cgi-bin/iframe/rubricon?27143&

http://www.standrews.ru/index-ea=1&ln=1&shp=1&chp=showgood&n...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 7 mins (2004-12-28 12:16:15 GMT)
--------------------------------------------------

\"Дорога в Эммаус\"
\"По дороге в Эммаус\"
\"По дороге на Эммаус\" и т.п.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 12 mins (2004-12-28 12:20:21 GMT)
--------------------------------------------------

\"На пути в Эммаус\" - ehkä paras vaihtoehto


    Reference: http://www.europaplus.spb.ru/finn.htm
    Reference: http://kino.murman.ru/2004/emmauksen_tiella.shtml
Barteneva
Russian Federation
Native speaker of: Native in RussianRussian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search