KudoZ home » Flemish to English » Law/Patents

ieder van hen hoofdens

English translation: with


10:49 Mar 28, 2003
Flemish to English translations [PRO]
Law/Patents
Flemish term or phrase: ieder van hen hoofdens
This comes from court papers. After 'Zaak met not. nr.' come the names of the plaintiffs and defendants. Then:

Verzetters bij exploot van ..
Tegen de strafuitvoering...

dat ieder van hen hoofdens:

and then what they are being charged with.

Is 'hoofdens' an alternative for hoofdelijk, or does it mean something else?
Lucy Simpson
English translation:with
Explanation:
hoofdens = wegens, uit hoofde van

I guess it shoud say in English "being charged with ...."

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 10:56:44 (GMT)
--------------------------------------------------

oops, should of course, guess it\'s Friday *sigh*
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Thank you.

Wish I could give Henk some points for the joke. As I'm blonde, it made me howl with laughter :))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1with
Jacqueline van der Spek
3joint and several
Henk Peelen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
with


Explanation:
hoofdens = wegens, uit hoofde van

I guess it shoud say in English "being charged with ...."

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 10:56:44 (GMT)
--------------------------------------------------

oops, should of course, guess it\'s Friday *sigh*

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Thank you.

Wish I could give Henk some points for the joke. As I'm blonde, it made me howl with laughter :))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: ja, zie ook http://www.premed.be/documentatie/pfd/premed/kd010021 aanwer...
17 mins
  -> huh?? misschien komt het omdat ik blond aan het worden ben, maar ik begrijp je link niet helemaal. Komt zeker omdat het geen reisgids is :-))

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
joint and several


Explanation:
volgens mij is het hetzelfde als hoofdelijk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 11:58:16 (GMT)
--------------------------------------------------

voor Jacqueline: in de zomer worden we allemaal een beetje blonder, maar ik bedoel met die koppeling dat je in die tekst duidelijk kunt zien dat \"hoofdens\" betekent: in hoofde van, vanwege, tengevolge betekent

3. de werknemers die, hoofdens hun beroepsbezigheid, rechtstreeks in contact komen met voedingswaren ....

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 12:33:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Of was het je bedoeling de theorie over het dom blondje te bevestigen? Hier heb je nog zo\'n bevestiging.
Een blond meisje komt thuis uit school en vertelt haar moeder:
Mam, we hebben vandaag leren tellen. Alle kinderen kwamen tot 5, maar moet je mij horen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, .... Komt dat omdat ik een blondje ben?
Haar moeder \"Ja natuurlijk lieverd\"
Volgende dag:
Mam, we hebben vandaag het alfabet geleerd. Alle kinderen kwamen tot de E, maar moet je mij horen: A, B, C, D, E, F, G, H, .... Komt dat omdat ik een blondje ben?
Haar moeder \"Zou best eens kunnen\"
Weer een dag later:
Mam, we hebben vandaag gym gehad. Alle meiden waren hartstikke plat van voren, maar moet je mij eens zien (ze gaat ens goed met de schouders naar achteren staan), komt dat omdat ik een blondje ben?
Haar moeder \"Nee lieverd, omdat je 23 bent\"



Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 73