KudoZ home » Flemish to English » Real Estate

hypotheek-mandaat

English translation: mortgage mandate or authorization


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Flemish term or phrase:hypotheek-mandaat
English translation:mortgage mandate or authorization
Entered by: xxxFionaDV

16:32 Feb 25, 2006
Flemish to English translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate
Flemish term or phrase: hypotheek-mandaat
This appears in an "Activiteitrapport Interne Audit":

"Indien zou blijken dat the afspraak niet gespecteerd wordt, zal het ***hypotheek-mandaat*** gedeeltelijk omgezet worden met toevoeging van de grond...."

Is this the same thing as a "hypotheekakte" (mortgage deed)?
Lee Penya
mortgage mandate or authorization
Explanation:
Ik ben niet zeker of deze concept aanwezig is in G.B. of de V.S. Maar ik heb de volgende financiele/juridische sites gevonden, die de term 'mortgage mandate' gebruiken.

Generally, the bank requests a first-rank mortgage registration as collateral. By way of an exception a second-rank mortgage, a mortgage mandate compiled by a notary public or even an undertaking to grant a mortgage may suffice.
Mortgage Loans (brochure), Privalis Lawyers' Financial Services
http://www.privalis.be/xpedio/groups/ingbe/@public/@bbl/@pub...

ING usually asks for a registered first mortgage. Exceptionally, a second mortgage, a mortgage mandate or even a pledge is accepted.
http://www.ing.be/private/showdoc.jsp?docid=025500_EN&menopt...

"Mortgages" means, collectively (i) the Mortgage Agreement (hypotheek overeenkomst) and the Mortgage Mandate (hypothecaire volmacht) made by the Issuer...
http://sec.edgar-online.com/2004/02/23/0001068800-04-000146/...

MORTGAGE MANDATE
HYPOTHECAIR MANDAAT
Solutia Inc.; KBC Lease NV
http://library.consusgroup.com/library_pvw/213/213271.asp

Extra info:

Hypothecair mandaat = hypothecaire volmacht
http://www.axa.be/nl/bk_wk_wp_tw_hypothecairmandaat.html

Een hypothecaire volmacht is een authentieke akte waarin de schuldenaar aan de schuldeiser een volmacht geeft om een hypotheek te nemen indien de schuldeiser dat nodig acht. Door de volmacht verkrijgt de schuldeiser het recht om een hypotheek te vestigen ten belope van een welbepaald bedrag en op één of meer duidelijk omschreven onroerende goederen, wanneer hij dat zelf nodig vindt.
http://www.axa.be/nl/bk_wk_wp_tw_hypothecairevolmacht.html

Hypothecaire volmacht of hypothecair mandaat: is de zekerheid die een bank verkrijgt van zijn klant tot uitvoering van de correcte terugbetaling van een lening maar zonder dat de bank nu al een hypotheek neemt; de bank heeft wel de mogelijkheid om de hypothecaire volmacht om te zetten in een hypotheek op uw woning en op uw kosten, bijvoorbeeld omdat u niet meer correct afbetaalt. Dit recht van omzetting in een effectieve hypotheek kan elk ogenblik uitgeoefend worden.
http://www.eurofinco.be/www/content/dictionary/h_index.cfm
Selected response from:

xxxFionaDV
Germany
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mortgage mandate or authorizationxxxFionaDV
4a right to mortgagexxxjarry


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a right to mortgage


Explanation:
...

xxxjarry
South Africa
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 2

2 days16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mortgage mandate or authorization


Explanation:
Ik ben niet zeker of deze concept aanwezig is in G.B. of de V.S. Maar ik heb de volgende financiele/juridische sites gevonden, die de term 'mortgage mandate' gebruiken.

Generally, the bank requests a first-rank mortgage registration as collateral. By way of an exception a second-rank mortgage, a mortgage mandate compiled by a notary public or even an undertaking to grant a mortgage may suffice.
Mortgage Loans (brochure), Privalis Lawyers' Financial Services
http://www.privalis.be/xpedio/groups/ingbe/@public/@bbl/@pub...

ING usually asks for a registered first mortgage. Exceptionally, a second mortgage, a mortgage mandate or even a pledge is accepted.
http://www.ing.be/private/showdoc.jsp?docid=025500_EN&menopt...

"Mortgages" means, collectively (i) the Mortgage Agreement (hypotheek overeenkomst) and the Mortgage Mandate (hypothecaire volmacht) made by the Issuer...
http://sec.edgar-online.com/2004/02/23/0001068800-04-000146/...

MORTGAGE MANDATE
HYPOTHECAIR MANDAAT
Solutia Inc.; KBC Lease NV
http://library.consusgroup.com/library_pvw/213/213271.asp

Extra info:

Hypothecair mandaat = hypothecaire volmacht
http://www.axa.be/nl/bk_wk_wp_tw_hypothecairmandaat.html

Een hypothecaire volmacht is een authentieke akte waarin de schuldenaar aan de schuldeiser een volmacht geeft om een hypotheek te nemen indien de schuldeiser dat nodig acht. Door de volmacht verkrijgt de schuldeiser het recht om een hypotheek te vestigen ten belope van een welbepaald bedrag en op één of meer duidelijk omschreven onroerende goederen, wanneer hij dat zelf nodig vindt.
http://www.axa.be/nl/bk_wk_wp_tw_hypothecairevolmacht.html

Hypothecaire volmacht of hypothecair mandaat: is de zekerheid die een bank verkrijgt van zijn klant tot uitvoering van de correcte terugbetaling van een lening maar zonder dat de bank nu al een hypotheek neemt; de bank heeft wel de mogelijkheid om de hypothecaire volmacht om te zetten in een hypotheek op uw woning en op uw kosten, bijvoorbeeld omdat u niet meer correct afbetaalt. Dit recht van omzetting in een effectieve hypotheek kan elk ogenblik uitgeoefend worden.
http://www.eurofinco.be/www/content/dictionary/h_index.cfm

xxxFionaDV
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3