KudoZ home » Flemish to French » Medical

... staat haaks op...

French translation: être incompatible


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Flemish term or phrase:haaks opstaan
French translation:être incompatible
Entered by: Brigitte Gendebien

19:38 Mar 8, 2002
Flemish to French translations [Non-PRO]
Medical
Flemish term or phrase: ... staat haaks op...
Behandeling van GOR volgens de richtlijnen van de consensusconferentie - dus van alle patiënten die twee of meer dagen per week klagen van pyrosis - staat haaks op de bestaande terugbetalingmodaliteiten voor de PPI in België.
Brigitte Gendebien
Belgium
incompatible
Explanation:
ik zou zeggen: "... est incompatible avec les modalités de remboursement..."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ne correspond pas du toutLutje
4incompatibleSerge L


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ne correspond pas du tout


Explanation:

Betekenis volgens Van Dale N-F :

haaks staan op = être en contradiction flagrante avec qqch.

In deze context denk ik dat : 'ne correspond pas du tout' een beter alternatief is

Lutje
Native speaker of: Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman: iets beters vind ik ook niet...
59 mins

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
incompatible


Explanation:
ik zou zeggen: "... est incompatible avec les modalités de remboursement..."

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 14