Chief Brigadier

Bulgarian translation: Младши сержант / Старши полицай

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Chief Brigadier
Bulgarian translation:Младши сержант / Старши полицай
Entered by: Krasimira Kalcheva

21:32 Feb 2, 2011
French to Bulgarian translations [Non-PRO]
Law/Patents - Law (general) / Direction interrégionale de la police judiciaire
French term or phrase: Chief Brigadier
Как точно бихте превели тази длъжност.
Krasimira Kalcheva
United States
Младши сержант / Старши полицай
Explanation:
Първо някои уточнения.

Тук не става дума за длъжност, а за чин, звание.

На френски правилният термин е "brigadier-chef".

Чин "капрал" в българската армия, поне доколкото ми е известно, никога не е имало. Имало е и има "ефрейтор". Следващото звание в йерархията е "младши сержант", което отговаря на френското "caporal-chef" или "brigadier-chef".

Званията в полицията от доста време са девоинизиране и "сержанти" там вече няма. Има "полицай", "старши полицай" и "главен полицай". Brigadier-chef би трябвало да отговаря на "старши полицай", защото има и "brigadier-major", което е по-висше звание от "brigadier-chef".

Ето и малко допълнителна информация:

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=2697
http://www.defense.gouv.fr/terre/bloc-les-essentiels/les-gra...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Police_nationale_(France)#Grade...
http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=police&Number=1950295...


--------------------------------------------------
Note added at 10 heures (2011-02-03 07:46:29 GMT)
--------------------------------------------------

Аз за две години казарма така и не успях да стана капрал. Сигурно защото не съм достатъчно нисък :).
Selected response from:

Vladimir Dragnev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Младши сержант / Старши полицай
Vladimir Dragnev
4Старши Капрал
KISELEV
Summary of reference entries provided
chief brigadier
Lussiana

  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Старши Капрал


Explanation:
http://dictionnaire.sensagent.com/brigadier-chef/fr-fr/
hommes du rang (grade le moins élevé)
brigadier - brigadier, caporal, caporale - caporal-chef - brigadier-chef - cabot[Spéc.]


http://www.cv.com/fiches-metiers/securite-surveillance-rome-...
Définition de l'emploi/métier :
Rassemble à partir d'infractions relevées ou potentielles par consignation de faits ou de renseignements (enquête, filature, interrogatoire...) les éléments d'informations nécessaires à l'analyse d'une situation troublant l'ordre public. Prévient, traite ou instruit une procédure afin d'assurer dans son domaine et suivant sa délégation de pouvoir, la mission d'information et de surveillance de l'ordre public. Peut aussi encadrer et former une équipe.

Conditions générales d'exercice de l'emploi/métier :
L'emploi/métier s'exerce généralement en équipe et nécessite une grande disponibilité (travail la nuit, en fin de semaine...). Le rythme du travail et les horaires sont irréguliers pour répondre aux imprévus. L'activité s'effectue en extérieur et en bureau. Le port d'arme est prévu dans la plupart des cas.
Les officiers de police judiciaire (OPJ) collaborent étroitement avec les services du ministère de la Justice et les autres services de police.

Formation et expérience :
Cet emploi/métier est notamment accessible par concours externe ou interne.
Les candidats doivent généralement être titulaires du baccalauréat ou d'un diplôme équivalent. Une formation théorique et pratique de plusieurs mois est assurée pour les candidats admis.
Certaines aptitudes physiques sont requises lors du recrutement.

Appellations principales :
* Enquêteur Enquêtrice de police
* Inspecteur Inspectrice de police
* Lieutenant de police

Appellations spécifiques :
* Brigadier Brigadière police municipale
* Gendarme
* Inspecteur Inspectrice de police divisionnaire
* Officier Officière de police judiciaire O P J
* Sous-officier Sous-officière armée de l''air
* Sous-officier Sous-officière armée de terre
* Sous-officier Sous-officière de gendarmerie
* Sous-officier Sous-officière Marine nationale

http://lingvo.yandex.ru/brigadier/с французского/Universal/
капрал; командир отделения жандармерии
brigadier-chef — старший капрал


Капрал – командир отделения или команды, состоящей из нескольких групп ......
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9rZlJAb...



KISELEV
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Младши сержант / Старши полицай


Explanation:
Първо някои уточнения.

Тук не става дума за длъжност, а за чин, звание.

На френски правилният термин е "brigadier-chef".

Чин "капрал" в българската армия, поне доколкото ми е известно, никога не е имало. Имало е и има "ефрейтор". Следващото звание в йерархията е "младши сержант", което отговаря на френското "caporal-chef" или "brigadier-chef".

Званията в полицията от доста време са девоинизиране и "сержанти" там вече няма. Има "полицай", "старши полицай" и "главен полицай". Brigadier-chef би трябвало да отговаря на "старши полицай", защото има и "brigadier-major", което е по-висше звание от "brigadier-chef".

Ето и малко допълнителна информация:

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=2697
http://www.defense.gouv.fr/terre/bloc-les-essentiels/les-gra...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Police_nationale_(France)#Grade...
http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=police&Number=1950295...


--------------------------------------------------
Note added at 10 heures (2011-02-03 07:46:29 GMT)
--------------------------------------------------

Аз за две години казарма така и не успях да стана капрал. Сигурно защото не съм достатъчно нисък :).

Vladimir Dragnev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8




Reference comments


3 hrs
Reference: chief brigadier

Reference information:
Ако става въпрос за военна длъжност - старши капрал, но ако се отнася за полицейска длъжност - главен сержант


    Reference: http://www.wordreference.com/fren/brigadier
Lussiana
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search