service d’intervention à domicile

Dutch translation: Herstelservice of -dienst aan huis

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:service d’intervention à domicile
Dutch translation:Herstelservice of -dienst aan huis
Entered by: Joris Bogaert

09:37 Mar 9, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations / Herstellingsdienst autoraampjes
French term or phrase: service d’intervention à domicile
De "klus-aan-huisdienst", maar dat klinkt nogal vreemd voor een bedrijf dat autoraampjes en -voorruiten komt herstellen en/of vervangen...

Weten jullie iets beters?
Joris Bogaert
Italy
service aan huis, dienst aan huis
Explanation:
Desnoods "herstelservice aan huis", voor Vlaanderen misschien liever "hersteldienst aan huis". Ik zou het niet moeilijker maken!
Selected response from:

Pasteur
Grading comment
Bedankt iedereen! Ook 'mobiele service' van Tineke was goed, maar heb uiteindelijk voor 'Hersteldienst aan huis' gekozen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3service aan huis, dienst aan huis
Pasteur
3 +1mobiele service
Tineke Pockelé
3service ter plaatse
Gerda Rijsselaere
3(dienst voor) herstellingen aan huis
Erik Boers


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(dienst voor) herstellingen aan huis


Explanation:
Kan dat?

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Dutch

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
service aan huis, dienst aan huis


Explanation:
Desnoods "herstelservice aan huis", voor Vlaanderen misschien liever "hersteldienst aan huis". Ik zou het niet moeilijker maken!

Pasteur
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt iedereen! Ook 'mobiele service' van Tineke was goed, maar heb uiteindelijk voor 'Hersteldienst aan huis' gekozen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Ook (juist) voor Nederland 'hersteldienst'. // We zijn kennelijk erg dienstbaar de laatste tijd...
2 hrs
  -> dank je Jan Willem! Ik had plezier over je reactie op de "dienders", volkomen terecht m.i.!

agree  Sherefedin MUSTAFA
2 hrs

agree  Valérie Cromphaut
3 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
service ter plaatse


Explanation:
hangt een beetje van de context af.
je kunt misschien iets doen met:
wij komen tot bij u
wij komen bij u langs...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mobiele service


Explanation:
Zo noemen ze het bij Carglass Nederland.
'mobiele service aan huis/bij u thuis'



    Reference: http://www.carglass.nl
Tineke Pockelé
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X): de rijdende klusser
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search