sortie d'usine (urgent!)

Dutch translation: af fabriek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:sortie d'usine
Dutch translation:af fabriek
Entered by: Ellen-Marian Panissières

18:20 May 9, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations / Reclamemiddel
French term or phrase: sortie d'usine (urgent!)
Prix HT sortie d'usine

Het gaat om een prijs voor het afdrukken van kakemono's en andere reclamemiddelen. Wat is hier de uitdrukking voor in het Nederlands?
Ellen-Marian Panissières
France
af fabriek
Explanation:
prijs af fabriek of af-fabriek
Selected response from:

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Grading comment
Ik heb inderdaad deze uitdrukking heel veel gevonden via Google. Dank jullie wel allemaal!! Ik had er zelf nog nooit van gehoord!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3af fabriek
Sherefedin MUSTAFA
4fabricageprijs zonder BTW
Mariette van Heteren


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
af fabriek


Explanation:
prijs af fabriek of af-fabriek


Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik heb inderdaad deze uitdrukking heel veel gevonden via Google. Dank jullie wel allemaal!! Ik had er zelf nog nooit van gehoord!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: zonder streepje ja!
14 mins
  -> Bedankt.

disagree  Mariette van Heteren: is dat een Nederlandse uitdrukking??
16 mins
  -> Ja.

agree  Leo te Braake | dutCHem: Ja. Net als FOB, CIF en andere internationale Incoterms. Af fabriek is gewoon een veel ouder, puur nederlands begrip.
17 mins
  -> Bedankt.

agree  Nicolette Ri (X): zie hier voor de Incoterms. Af fabriek staat er niet bij, maar hoort er ook bij. http://www.nextlinx.net/incoterms/incotermsDutch.html
24 mins
  -> Bedankt.

agree  Tea Fledderus
3 hrs
  -> Bedankt.

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fabricageprijs zonder BTW


Explanation:
Ht = zonder belasting, BTW; inkoopsprijs, fabricage prijs, de prijs voor het vervaardigen, netto prijs

Mariette van Heteren
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: De BTW lijkt er nogal met de haren bijgesleept. Fabricageprijs? Als die werd berekend maakte de fabriek geen winst... Het is gewoon de verkooprijs aan de fabriekspoort. De klant moet zelf het vervoer regelen en betalen.
7 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search