jardin regulier

Dutch translation: formele tuin

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:jardin regulier
Dutch translation:formele tuin
Entered by: Carolien de Visser

08:57 Oct 9, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Botany / tuinarchitectuur
French term or phrase: jardin regulier
dit is een kopje boven de beschrijving van een tuin van eht kasteel van Rambouillet die nog kenmerken van de voormalige Franse tuin heeft en verder naar ik uit de tekst opmaak, vooral is vormgegeven naar aanleiding van de aangelegde kanalen. Er wordt een onderscheid gemaakt met de Engelse tuin. Is er een Nederlandse term voor jardin regulier?
Carolien de Visser
France
formele tuin
Explanation:
Gokje.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Ik heb gekozen voor 'formele' tuin omdat dat volgens mij een term die gebruikt wordt om geometrische, symetrisch, strakke, gestructureerde, Franse tuinen etc. te beschrijven
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Symmetrische tuin
MOTS
3strak aangelegd, regelmatig,
NMR (X)
3reguliere tuin
Odette Jonkers
1formele tuin
Gerard de Noord


Discussion entries: 1





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reguliere tuin


Explanation:
... zie ook zin hieronder

Example sentence(s):
  • Als u in Normandië bent, moet u ook zeker een aantal tuinen bezoeken om de groene vingers van de Fransen te bewonderen. Naast de reguliere tuinen zijn er ook talloze tuinen die gemaakt zijn rond een een bepaald thema.
Odette Jonkers
Netherlands
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
formele tuin


Explanation:
Gokje.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik heb gekozen voor 'formele' tuin omdat dat volgens mij een term die gebruikt wordt om geometrische, symetrisch, strakke, gestructureerde, Franse tuinen etc. te beschrijven

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
strak aangelegd, regelmatig,


Explanation:
ik zou regulier vermijden vanwege de dubbele betekenis (reguliere kloosterorde).
Waarschijnlijk zelfs symmetrisch maar dan had dat er gestaan.

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2

1 day 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Symmetrische tuin


Explanation:
In tegenstelling tot de landschapstuin (= jardin anglais)

MOTS
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search