architecture végétale

Dutch translation: architecture végétale

12:46 Nov 3, 2015
French to Dutch translations [PRO]
Botany
French term or phrase: architecture végétale
Hallo iedereen,

ik weet niet goed hoe ik 'architecture végétale' moet vertalen in onderstaande zin:

Récoltées à la main dans les forêts françaises, cette mousse d’une qualité supérieure, s’accordera parfaitement avec une architecture végétale.

Het gaat om platte mos.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Evelyne Daniline - Pleckanoff
Spain
Dutch translation:architecture végétale
Explanation:
past perfect in een plant- en/of bloemcreatie
Selected response from:

mariane51
Belgium
Grading comment
Bedankt iedereen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5architecture végétale
mariane51
3groene vormgeving
Roy vd Heijden
3vegetatieve architectuur
solejnicz
3groencreaties
Odette Jonkers
3(een) groenontwerp
Sabine V.


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
architecture végétale


Explanation:
past perfect in een plant- en/of bloemcreatie

mariane51
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt iedereen!

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(een) groenontwerp


Explanation:
eventueel?

Sabine V.
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
groencreaties


Explanation:
een ander idee...

Odette Jonkers
Netherlands
Native speaker of: Dutch

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vegetatieve architectuur


Explanation:
Letterlijke Nederlandse vertaling

Example sentence(s):
  • Vegetatieve architectuur •  Bladontwikkeling •  Vertakking van de stengel: axillaire meristemen, genetische controle en •  hormoonregulatie •  Wortelontwikkeling

    Reference: http://studiegids.ugent.be/2015/NL/studiefiches/C003328.pdf
solejnicz
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
groene vormgeving


Explanation:
(i.p.v. het ingetrokken voorstel groenarchitectuur)

Ruimtelijke vormgeving met vegetale elementen.

Vgl.:

« Vous êtes architecte ou architecte d’intérieur et souhaitez proposer à vos clients une alternative originale et lifestyle en matière de décoration ? Les produits […] sont faits pour vous! Qu’elles soient sur-mesure ou standardisées, nos créations végétales s’intégreront parfaitement dans une architecture moderne et esthétique. »
(http://www.greenmood.be/fr/architectes/)

"Een interieurarchitect (vroeger: binnenhuisarchitect) houdt zich bezig met alle aspecten van het interieur; ruimte-indeling, vorm, licht (zowel kunst- als daglicht), en materiaal. De interieurarchitect geeft vorm aan de leefomgeving. Zijn vakgebied wordt binnenhuisarchitectuur, interieurarchitectuur of ruimtelijke vormgeving genoemd."
(https://nl.wikipedia.org/wiki/Interieurarchitect)


--------------------------------------------------
Note added at 23 uren (2015-11-04 12:22:36 GMT)
--------------------------------------------------

..., voegt zich naadloos naar / sluit uitstekend aan bij / past perfect in een groene / vegetale vormgeving / vormtaal.

--------------------------------------------------
Note added at 23 uren (2015-11-04 12:23:41 GMT)
--------------------------------------------------

corr.: vegetale vormentaal

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search