déstructurant de surface

Dutch translation: dat de oppervlaktestructuur ontbindt

20:18 Dec 20, 2011
French to Dutch translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / over duurzame schoonmaak- en afbijtmiddelen
French term or phrase: déstructurant de surface
Context:

"Il est composé d'une molécule naturelle particulièrement fine, excellent décapant qui agit comme un déstructurant de surface"
Stefan Olejniczak
Netherlands
Dutch translation:dat de oppervlaktestructuur ontbindt
Explanation:
Suggestion de phrase :
... uitstekend afbijtmiddel dat de oppervlaktestructuur ontbindt
Selected response from:

Pascale van Kempen-Herlant
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dat de oppervlaktestructuur ontbindt
Pascale van Kempen-Herlant
3afbraakmiddel met oppervlaktewerking
Roy vd Heijden


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dat de oppervlaktestructuur ontbindt


Explanation:
Suggestion de phrase :
... uitstekend afbijtmiddel dat de oppervlaktestructuur ontbindt

Pascale van Kempen-Herlant
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afbraakmiddel met oppervlaktewerking


Explanation:
Afbraakmiddel:
"middel dat iets afbreekt, vooral middel dat organische stoffen langs biologische weg afbreekt"
(http://www.encyclo.nl/begrip/afbraakmiddel)

NB: 'vooral', dus niet uitsluitend.
Overigens wordt er gesproken van een 'molécule naturelle' en gaat het hier over 'over duurzame schoonmaak- en afbijtmiddelen'. Bovendien wordt niet gezegd dat het een 'déstructurant' is, maar slecht vergelijkenderwijs dat het als zodanig werkt.

Evt. 'afbrekend middel'.

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 37




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search