rides du lion

Dutch translation: fronsrimpels

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:rides du lion
Dutch translation:fronsrimpels
Entered by: Ellen-Marian Panissières

07:14 Apr 14, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / naam van rimpels
French term or phrase: rides du lion
Nuit après nuit, les rides mêmes profondes telles que les pattes d’oie, rides du lion, sillons naso-géniens, se comblent.

Verzorgingscrème tegen rimpels
Ellen-Marian Panissières
France
fronsrimpels
Explanation:
ook voorhoofdsrimpels wordt gebruikt
Selected response from:

Gerda Rijsselaere
Belgium
Grading comment
Ik heb er fronsrimpels van gemaakt! Dank je (jullie) wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5fronsrimpels
Gerda Rijsselaere
5 +1rimpels tussen de wenkbrauwen
Nicolette Ri (X)


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rimpels tussen de wenkbrauwen


Explanation:
Het gaat hier om de verticale rimpels (alsof een leeuw of kat een klauw naar je voorhoofd heeft uitgeslagen).

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-04-14 07:27:41 GMT)
--------------------------------------------------

N.B. ik heb onlangs geprobeerd leeuwenrimpels te gebruiken, maar de klant wou er niet aan!

Nicolette Ri (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 103

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem: volgens mij fronsrimpels hetzelfde als rimpels tussen de wenkbrauwen
29 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
fronsrimpels


Explanation:
ook voorhoofdsrimpels wordt gebruikt

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ik heb er fronsrimpels van gemaakt! Dank je (jullie) wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bram Poldervaart
16 mins

agree  Nicolette Ri (X): oh, leuk gevonden
21 mins

agree  Elène Klaren (X): voorhoofdsrimpels zijn horizontaal, met de wenkbrauwen omhoog, verbaadse blik
23 mins

agree  ilse van haneghem: is voorhoofdsrimpels helemaal hetzelfde?
36 mins
  -> wellicht niet, ik denk dat Elene gelijk heeft en voorhoofdsrimpels horizontaal lopen.

agree  Tea Fledderus
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search