International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

de toutes les carnations

Dutch translation: met verschillende huidskleuren

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:de toutes les carnations
Dutch translation:met verschillende huidskleuren
Entered by: Ellen-Marian Panissières

08:46 Nov 23, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / zonnecrème
French term or phrase: de toutes les carnations
"Test réalisé sur 31 femmes de toutes les carnations"

Hoe kan ik dit het beste omschrijven?
Ellen-Marian Panissières
France
Test uitgevoerd op vrouwen van verschillende huidskleuren
Explanation:
Deze term wordt vaak gebruikt
Selected response from:

Nadjezda Heymans (X)
Grading comment
dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Test uitgevoerd op vrouwen van verschillende huidskleuren
Nadjezda Heymans (X)
4 +2Getest bij vrouwen met alle huidskleuren
reebecca (X)
3 +2met verschillende huidskleuren
Tineke Pockelé
3 -1met alle verschillende huidtypen
Hans van Leeuwen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
met verschillende huidskleuren


Explanation:
Vrouwen "met verschillende huidskleuren".


Tineke Pockelé
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sherefedin MUSTAFA
1 hr

neutral  reebecca (X): Ben ik aan het muggeziften als ik zeg dat verschillende toch niet hetzelfde is dan "toutes"?
1 hr

agree  Bram Poldervaart: met verschillende beter dan met alle ook al staat er in het Frans toutes
1 hr

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Test uitgevoerd op vrouwen van verschillende huidskleuren


Explanation:
Deze term wordt vaak gebruikt

Nadjezda Heymans (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans van Leeuwen: onderzoek 'bij/onder' vrouwen 'met' alle verschillende
34 mins

agree  Sherefedin MUSTAFA
1 hr

agree  Alice Saunders (X): getest op vrouwen van alle verschillende huidskleuren
1 hr

neutral  reebecca (X): maar "verschillende" is toch niet hetzelfde dan "alle" niet?
1 hr

neutral  Bram Poldervaart: test uitgevoerd op vind ik niet zo mooi
1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
met alle verschillende huidtypen


Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2006-11-23 09:10:31 GMT)
--------------------------------------------------

huidskleuren dus

Hans van Leeuwen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nadjezda Heymans (X): huidtypen is toutes types de peaux
5 mins
  -> Ja, ok, klopt. Er staat wel 'toutes'

neutral  reebecca (X): Ik zou iook niet huidstypen kiezen, maar die opmerking van die "toutes" vind ik wel terecht
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Getest bij vrouwen met alle huidskleuren


Explanation:
Ik vind in het Nederlands vooral de constructie "Getest bij..." terug. Ik vind dat het dan ook minder op een vertaling uit een andere taal lijkt.

reebecca (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Inderdaad, alle.
15 mins
  -> Bedankt!

agree  Bram Poldervaart: ja of misschien nog beter : met verschillende huidtinten
17 mins
  -> Ja, idd, huidtinten klinkt ook wel mooi!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search