Ecole du patrimoine

Dutch translation: erfgoedinstituut

12:00 Dec 13, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Science - Education / Pedagogy
French term or phrase: Ecole du patrimoine
... faire ici une école du patrimoine, en donnant l'exemple, en utilisant le bois, la brique et les tuiles anciennes... Het gaat over architecten die in het kader van een erfgoedprogramma een school gaan bouwen als voorbeeld hoe je op traditionele wijze kunt bouwen.
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:erfgoedinstituut
Explanation:
Op het net komt deze term een paar keer voor. Zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Selected response from:

Bart Vanderbruggen
Grading comment
Alledrie bedankt voor de hulp, deze was lekker neutraal en niet te lang (ondertitels!).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1erfgoedinstituut
Bart Vanderbruggen
3voorbeeldschool van het erfgoed
hirselina
2....
NMR (X)


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorbeeldschool van het erfgoed


Explanation:
Il s'agit d'une école qui à la intègre le patrimoine, le montre et en fait partie.

hirselina
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
erfgoedinstituut


Explanation:
Op het net komt deze term een paar keer voor. Zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Bart Vanderbruggen
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Alledrie bedankt voor de hulp, deze was lekker neutraal en niet te lang (ondertitels!).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amv
0 min

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
....


Explanation:
bouwen ze echt een school? Anders zou ik eerder zoiets vertalen: een voorbeeld geven van hoe je geheel volgens de regels een gebouw dat op de monumentenlijst staat/traditioneel gebouw/monument moet restaureren. Een gebouw met een functie dus.
Erfgoed is een woord dat een beetje vreemd aandoet, en met erfgoederenschool begrijp je helemaal niet meer wat er bedoeld wordt.

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Dat is net m'n probleem, dat ik dat niet zeker weet. Ik denk dat ik daarom voor erfgoedinstituut ga, dat laat het een beetje in het midden.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search