auditeur de la session nationale

Dutch translation: student-toehoorder

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:auditeur de la session nationale
Dutch translation:student-toehoorder
Entered by: Sindy Cremer

13:40 Jun 8, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
French term or phrase: auditeur de la session nationale
XXX est également auditeur de la session nationale de l’Institut des Hautes Etudes de Défense Nationale.
Erik Boers
Belgium
student-toehoorder
Explanation:
Kan dat hier wellicht?

http://www.vu.nl/nl/Images/Filosofie in bedrijf (MA)_tcm9-51... "Als gedelegeerde van de Facultaire Studentenraad woont een student-toehoorder de vergaderingen van het faculteitsbestuur bij:"
------
http://www.labyrintleiden.nl/index.php?page=Master Opleiding... "Student-toehoorder namens het Departementsbestuur."
Selected response from:

Sindy Cremer
Grading comment
Ik ben voor vrij student gegaan, maar jouw antwoord vind ik evenwaardig. Bedankt, iedereen!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3student-toehoorder
Sindy Cremer
3hoorstudent
Elma de Jong
3"(controlerende) accountant van de nationale zitting"
Kim Claes


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"(controlerende) accountant van de nationale zitting"


Explanation:
Hoi,
zo heb ik het al eens vertaald gezien, hopelijk kan het helpen!
Groetjes,
Kim

Kim Claes
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Dat kan hier niet. Het is een soort opleiding.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoorstudent


Explanation:
Ik stel zoiets voor als hoorstudent of misschien toehorend student als je dit daadwerkelijk naar het Nederlands wilt vertalen. Voor wat ik in de gauwigheid op Google vindt, krijg ik echter de indruk dat het Engelse audit student het meest gebruikelijke is.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sindy Cremer: ... ik vindt met een t?
8 hrs
  -> Typo!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
student-toehoorder


Explanation:
Kan dat hier wellicht?

http://www.vu.nl/nl/Images/Filosofie in bedrijf (MA)_tcm9-51... "Als gedelegeerde van de Facultaire Studentenraad woont een student-toehoorder de vergaderingen van het faculteitsbestuur bij:"
------
http://www.labyrintleiden.nl/index.php?page=Master Opleiding... "Student-toehoorder namens het Departementsbestuur."


Sindy Cremer
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Ik ben voor vrij student gegaan, maar jouw antwoord vind ik evenwaardig. Bedankt, iedereen!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search