progresse de 1 niveau sur 10

Dutch translation: van de 10 niveaus er 1 vordert

11:45 Mar 31, 2010
French to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
French term or phrase: progresse de 1 niveau sur 10
Context:

"D’ailleurs une étude de l’institut IDC montre que chaque apprenant progresse de 1 niveau sur 10 pour 50 heures de travail."
solejnicz
Netherlands
Dutch translation:van de 10 niveaus er 1 vordert
Explanation:
Elke 50 uur werk garandeert voortgang naar 1 hoger niveau
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3van de 10 niveaus er 1 vordert
Roy vd Heijden
4 +1blijkt uit... in 50 uur 1 van de 10 niveaus aflegt
NMR (X)


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
van de 10 niveaus er 1 vordert


Explanation:
Elke 50 uur werk garandeert voortgang naar 1 hoger niveau

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
10 mins

agree  Zerlina
1 hr

agree  Els Dillerop (X)
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
blijkt uit... in 50 uur 1 van de 10 niveaus aflegt


Explanation:
ben het eens met de gedachtengang van Roy maar "1 vordert" kan beter gezegd worden; bovendien is er niets "gegarandeerd", er blijkt alleen maar uit een studie dat... (of: een studie toont aan...)

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2010-03-31 13:15:08 GMT)
--------------------------------------------------

PS bij cursussen heten dit vaak "levels", ne me demandez pas pourquoi, of "modules" maar dan verlies je het idee van niveau.

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hilde Brems: Ik vind dat dit toch veel beter klinkt, hoor. Is ook duidelijker.
7 hrs

neutral  Roy vd Heijden: De gegeven uitleg bij het voorstel ˝van de 10 niveaus er 1 vordert˝ is inderdaad niet de vertaling van de geciteerde bewering, maar slechts een weergave van het idee waarvan de lezer door middel van die bewering lijkt te moeten worden overtuigd.
2 days 43 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search