OPCA

Dutch translation: erkende collectieve scholingsfondsen (OPCA)

12:04 Mar 31, 2010
French to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
French term or phrase: OPCA
Context:

"Nos formations sont prises en charge par les OPCA dans le cadre du 1% formation, on peut faire financer les formations."
solejnicz
Netherlands
Dutch translation:erkende collectieve scholingsfondsen (OPCA)
Explanation:
Poging tot beknopte omschrijving met het acroniem tussen haakjes.
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4[zie hieronder]
NMR (X)
3erkende collectieve scholingsfondsen (OPCA)
Roy vd Heijden


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
[zie hieronder]


Explanation:
Organisme Paritaire Collecteur Agréé. Het gaat hier om fondsen waarin de werkgevers hun bijdrage voor opleiding van het personeel storten (een soort belasting dus). Dit is verplicht, maar het bedrijf mag zelf het fonds kiezen en doen dit dus bij voorkeur in hun eigen sector. Ze mogen dit geld dan later gebruiken om hun personeel eens in de zoveel tijd bijscholing te geven. Het is niet te vertalen naar een Nederlandse realiteit. In jouw zin gaat het dus over een opleiding die (gedeeltelijk) door een dergelijk opleidingsfonds wordt gefinancierd.

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
erkende collectieve scholingsfondsen (OPCA)


Explanation:
Poging tot beknopte omschrijving met het acroniem tussen haakjes.


    Reference: http://fr.wikipedia.org/wiki/Organisme_paritaire_collecteur_...
Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search