lissé

Dutch translation: afgevlakt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:lissé
Dutch translation:afgevlakt
Entered by: Ellen-Marian Panissières

12:12 Apr 9, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Electronics / Elect Eng
French term or phrase: lissé
qui détecte les défauts courant alternatif, les défauts courant continu impulsionnels et les défauts courant continu lissé.

Hoe kan ik lissé vertalen? "Gladde" gelijkstroom?
Ellen-Marian Panissières
France
afgevlakt
Explanation:
Als de elco's lek zijn wordt de spanning uit de gelijkrichter niet meer afgevlakt, en het hele circuit erachter komt aan de halve sinus te hangen. Als ik het even heel simpel uitleg gaat het toestel dus 100 keer per seconde aan en uit. (1)

De waterdruk en -stroom wordt afgevlakt. (2)
Selected response from:

Jean-Marc PAUL
Grading comment
Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4afgevlakt
Jean-Marc PAUL
4gelijkspanning zonder rimpel
Adela Van Gils


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lissé
gelijkspanning zonder rimpel


Explanation:
Gelijkspanning met rimpel
Courant continu non lisse

Gelijkspanning zonder rimpel
Courant continu lisse



--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2005-04-09 12:49:31 GMT)
--------------------------------------------------

Elektriciteit
Bij het werken met elektrische stromen dient men zich te realiseren dat een stroom voor het menselijk lichaam over het algemeen niet schadelijk is als die de waarde van 30 mA niet overschrijdt en van korte duur is. Een open (d.w.z. direct aanraakbaar) spanning van 25 Volt voor wisselspanning en 60 Volt voor een zuivere gelijkspanning (zonder rimpel) worden niet onveilig geacht.

http://www.physics.leidenuniv.nl/edu/courses/Experimentele N...


    Reference: http://www.cebec.sgs.com/fr/PDF/AR%2020040210%20RGIE%20Modif...
Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lissé
afgevlakt


Explanation:
Als de elco's lek zijn wordt de spanning uit de gelijkrichter niet meer afgevlakt, en het hele circuit erachter komt aan de halve sinus te hangen. Als ik het even heel simpel uitleg gaat het toestel dus 100 keer per seconde aan en uit. (1)

De waterdruk en -stroom wordt afgevlakt. (2)


    Reference: http://home.hetnet.nl/~verdj01/forum/storingen/brom.htm
    Reference: http://home.hetnet.nl/~verdj01/forum/condensatoren/elco.htm
Jean-Marc PAUL
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dank je wel!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search