éclairer l'avenir

Dutch translation: een licht te werpen op de toekomst

11:29 Nov 28, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Energy / Power Generation
French term or phrase: éclairer l'avenir
Le département Recherche & Innovation est reconnu par la tête de Groupe, les Branches, les Business Units pour sa capacité à contribuer à *éclairer l’avenir* et apporter des solutions innovantes, créatrices de valeurs et d’avantages concurrentiels.

Ik heb wel een idee, maar misschien heeft er iemand een beter voorstel.
Erik Boers
Belgium
Dutch translation:een licht te werpen op de toekomst
Explanation:
't is maar een idee
Selected response from:

kalkje
Grading comment
Bedankt, allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1een licht te werpen op de toekomst
kalkje
3 +1de toekomst verlichten
Jan Messchendorp
3optimistisch toekomstperspectief
Hans van Leeuwen


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
een licht te werpen op de toekomst


Explanation:
't is maar een idee

kalkje
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser: zoiets kwam ook het eerst bij mij op toen ik de tekst las
16 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
de toekomst verlichten


Explanation:
Ik zou het gewoon letterlijk vertalen. De uitdrukking staat tussen aanhalingstekens. Het gaat erom de toekomst in figuurlijke en letterlijke (licht uit elektriciteit) zin te verlichten.

Jan Messchendorp
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lode Demetter
1 day 3 hrs

3 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
optimistisch toekomstperspectief


Explanation:
...zijn vermogen bij te dragen aan een optimistisch toekomstperspectief door...

zoiets, dacht ik

--------------------------------------------------
Note added at 3 days22 hrs (2008-12-02 09:53:34 GMT)
--------------------------------------------------

duidelijk toekomstbeeld

Als het echt een woordspeling is dan zou je iets kunnen doen als 'een helder licht over de toekomst (te) spreiden' oid

Hans van Leeuwen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search