retours latéraux

Dutch translation: veren

08:29 Jun 9, 2011
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / uit een handleiding voor veiligheidshelmen/-brillen
French term or phrase: retours latéraux
Context:

"Positionner le casque de protection sur la tête. Descendre la lunette en agissant sur les retours latéraux prévus"
solejnicz
Netherlands
Dutch translation:veren
Explanation:
Letterlijk de 'uitstekende delen aan de zijkant'.

Bij een veiligheidsbril lijkt 'veren' hiervoor een betere aanduiding te zijn dan het populaire 'poten'.

Indien niet gekozen wordt voor de letterlijke vertaling, dient hoe dan ook de bepaling "aan de zijkant" achterwege te worden gelaten. Bij brillen zitten de veren (poten) immers altijd aan de zijkant.
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3veren
Roy vd Heijden
3poten aan de zijkant
Ingeborg Aalders


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
poten aan de zijkant


Explanation:
zie plaatje


    Reference: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://images8.images-spe...
Ingeborg Aalders
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
veren


Explanation:
Letterlijk de 'uitstekende delen aan de zijkant'.

Bij een veiligheidsbril lijkt 'veren' hiervoor een betere aanduiding te zijn dan het populaire 'poten'.

Indien niet gekozen wordt voor de letterlijke vertaling, dient hoe dan ook de bepaling "aan de zijkant" achterwege te worden gelaten. Bij brillen zitten de veren (poten) immers altijd aan de zijkant.

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search