verrine

Dutch translation: indicatielampje

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:verrine
Dutch translation:indicatielampje
Entered by: Stefan Blommaert

11:07 Jun 21, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
French term or phrase: verrine
Een lampje dat aangeeft of een systeem is ingeschakeld. Ik dacht aan "waarschuwingslampje", maar in dezelfde zin komt ook "voyant" voor, dus ik moet iets hebben dat differentieert tussen deze beide.

Of is er iets dat mij in deze ontgaat?

Alvast bedankt maar weer voor de hulp!
Stefan Blommaert
Brazil
indicatielampje
Explanation:
een idee
Selected response from:

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Grading comment
dit is inderdaad toepasbaar in mijn tekst. Een stuk verder staat namelijk dat er toestanden worden aangeduid door de wijze waarop dit lampje al of niet brandt (gedoofd, ononderbroken of knipperend). Die "indicatie" is hier dus wel degelijk op zijn plaats. Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3indicatielampje
Odette Jonkers (X)
3glazen kapje (tegen lichtschijnsel)
Marjolijn du Jour
Summary of reference entries provided
ALARME - ANNONCIATEUR - VERRINE
Steven Soenen (X)

  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
glazen kapje (tegen lichtschijnsel)


Explanation:

In de Petit Larousse: Petit globe de verre protégeant une lampe, une source de lumière en in een ander woordenboek:
objet en verre creux utilisé pour couvrir une source de lumière

Marjolijn du Jour
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indicatielampje


Explanation:
een idee


    Reference: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=BE&...
Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dit is inderdaad toepasbaar in mijn tekst. Een stuk verder staat namelijk dat er toestanden worden aangeduid door de wijze waarop dit lampje al of niet brandt (gedoofd, ononderbroken of knipperend). Die "indicatie" is hier dus wel degelijk op zijn plaats. Hartelijk dank!




Reference comments


1 hr
Reference: ALARME - ANNONCIATEUR - VERRINE

Reference information:
Misschien heeft het te maken met de afbeelding die je vindt onder: alarme - annonciateur -verrine (zie link). Ik weet niet of er een term in het Nederlands voor bestaat. Mogelijk kun je het onderscheid maken met een ander type verklikkerlampje door, waar nodig, het toestel er bij te vermelden: het verklikkerlampje van X.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-06-21 12:37:22 GMT)
--------------------------------------------------

Het volgende adres geeft aan dat "verrine" specifiek slaat op de doorschijnende kap van de lamp (maar misschien is in jouw zin de betekenis algemener?):

http://www.techni-contact.com/produits/1622-724465-avertisse...


    Reference: http://www.hellopro.fr/moteur_recherche/recherche_resultat.p...
Steven Soenen (X)
Belgium
Native speaker of: Dutch
Note to reference poster
Asker: Het gaat in mijn tekst wel degelijk om iets dat kan oplichten of gedoofd worden. Ik heb dan ook de indruk dat ik op zoek moet zijn naar een soort synoniem van dat waarschuwingslampje waarvan ik al melding maakte. Desalniettemin hartelijk dank voor het opzoeken!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search