transversale

Dutch translation: transversaal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:transversale
Dutch translation:transversaal
Entered by: Steven Mertens

12:03 Apr 29, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: transversale
Context: "Les difficultés internes de XXX ayant entraîné des réflexions sur le management des filiales étrangères, le groupe YYY a mis en place en 2004 une direction Europe, transversale (c’est-à-dire supervisant des sociétés de différentes branches) et ayant pour mission de coordonner et de développer la synergie des branches hors de France."

Dank bij voorbaat
Steven Mertens
transversaal
Explanation:
Kun je hier gewoon letterlijk vertalen want er volgt een uitleg op.

B.v.:
Universiteit Antwerpen - Steunpunt Gelijkekansenbeleid - Transversaal
... Transversaal onderzoek probeert het inzicht in deze processen te vergroten. ... de werking van het hele steunpunt doorsnijden noemen we 'transversaal'. ...
www.steunpuntgelijkekansen.be/ main.asp?c=*SGK&n=18307 - 14k - 27 april 2005 - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Universiteit Antwerpen - Onderzoekscel Transversaal
... De onderzoeken en andere activiteiten die de werking van het hele steunpunt doorsnijden noemen we 'transversaal'. Lopende onderzoeksprojecten ...
www.steunpuntgelijkekansen.be/ pfriend.asp?c=*SGK&n=18307&e=t28392 -
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt Evert
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1geïntegreerd
bernadette schumer
3multidisciplinair / transversaal
Joris Bogaert
3transversaal
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
transversaal


Explanation:
Kun je hier gewoon letterlijk vertalen want er volgt een uitleg op.

B.v.:
Universiteit Antwerpen - Steunpunt Gelijkekansenbeleid - Transversaal
... Transversaal onderzoek probeert het inzicht in deze processen te vergroten. ... de werking van het hele steunpunt doorsnijden noemen we 'transversaal'. ...
www.steunpuntgelijkekansen.be/ main.asp?c=*SGK&n=18307 - 14k - 27 april 2005 - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Universiteit Antwerpen - Onderzoekscel Transversaal
... De onderzoeken en andere activiteiten die de werking van het hele steunpunt doorsnijden noemen we 'transversaal'. Lopende onderzoeksprojecten ...
www.steunpuntgelijkekansen.be/ pfriend.asp?c=*SGK&n=18307&e=t28392 -


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Bedankt Evert

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
multidisciplinair / transversaal


Explanation:
Volgens Van Dale FR-NL spreekt men van multidisciplinair i.v.m. management.
Je kan natuurlijk ook de term 'transversaal' houden ("directie die instaat voor de transversale coordinatie", maar "multidisciplinaire directie" lijkt mij niet slecht.

Joris Bogaert
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
geïntegreerd


Explanation:
of misschien : multidisciplinair

bernadette schumer
Luxembourg
Native speaker of: French
PRO pts in category: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joris Bogaert: Is inderdaad ook een mogelijkheid
15 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search