dont les résultats ont été mis en équivalence

Dutch translation: waarvan de resultaten naar rato worden geboekt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:dont les résultats ont été mis en équivalence
Dutch translation:waarvan de resultaten naar rato worden geboekt
Entered by: ditzh005

17:21 Jul 2, 2014
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / kwartaalrapport
French term or phrase: dont les résultats ont été mis en équivalence
C’est le cas de xxxx, dont les résultats ont été mis en équivalence début 2014.
ditzh005
waarvan de resultaten naar rato worden geboekt
Explanation:
Het gaat hier inderdaad om een methode die bij geconsolideerde balansen wordt gebruikt waarbij de resultaten van dochterondernemingen/deelnemingen proportioneel worden geboekt. Stel dat bedrijf A een 75% deelname in bedrijf B heeft. Bedrijf B heeft een nettoresultaat van 100 €, dan wordt in het geconsolideerde resultaat van bedrag A een bedrag van 75 € geboekt dat overeenkomt met de hoogte van de deelneming.
Selected response from:

Yvonne Germain
France
Grading comment
Hartelijk dank voor de hulp bij het vertalen van deze term. Ik heb voor deze oplossing gekozen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5waarvan de resultaten naar rato worden geboekt
Yvonne Germain
3 +1waarvan de resultaten ... duidelijk zijn uitgekomen
Roy vd Heijden


Discussion entries: 5





  

Answers


19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
waarvan de resultaten naar rato worden geboekt


Explanation:
Het gaat hier inderdaad om een methode die bij geconsolideerde balansen wordt gebruikt waarbij de resultaten van dochterondernemingen/deelnemingen proportioneel worden geboekt. Stel dat bedrijf A een 75% deelname in bedrijf B heeft. Bedrijf B heeft een nettoresultaat van 100 €, dan wordt in het geconsolideerde resultaat van bedrag A een bedrag van 75 € geboekt dat overeenkomt met de hoogte van de deelneming.


    Reference: http://www.conso-online.com/principes-consolidation/bases-co...
Yvonne Germain
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hartelijk dank voor de hulp bij het vertalen van deze term. Ik heb voor deze oplossing gekozen.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
waarvan de resultaten ... duidelijk zijn uitgekomen


Explanation:
[of misschien beter:] dat begin 2014 duidelijk/onmiskenbaar met (mooie/fraaie/goede) resultaten (voor de dag) kwam'/ resultaten liet zien/ behaalde / opleverde

--------------------------------------------------
Note added at 21 uren (2014-07-03 15:18:41 GMT)
--------------------------------------------------

(vraag verkeerd gelezen; onjuist vertaalvoorstel)

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 148

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  writeaway: duidelijk zijn uitgekomen - cela serait mis en évidence, non?
46 mins
  -> Oui, vous avez tout a fait raison.

neutral  Jacques Marchand: exact wrtiteaway. Equivalence is meer gebruiken om iets te vergelijken. Hierbij een link met een definitie van "mettre en équivalence": http://www.lesechos.fr/finance-marches/vernimmen/definition_...
8 hrs
  -> Equity methode: http://www.reportingsupport.nl/?p=334

agree  Philine Veldhuijsen: Gaat het niet over een methode? Zie http://www.proz.com/kudoz/french_to_english/finance_general/...
14 hrs
  -> Wellicht de equitymethode ...?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search