perspective croisée

Dutch translation: vergelijkend perspectief

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:perspective croisée
Dutch translation:vergelijkend perspectief
Entered by: Bram Poldervaart

11:47 Jan 13, 2015
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: perspective croisée
Par ailleurs, en l’absence d’une distinction contrôleurs/contrôlés, l’évaluation des risques du secteur ne peut bénéficier de la perspective croisée des risques/vulnérabilités de BC/FT que peut apporter le point de vue des professionnels, d’une part et celui de l’autorité de contrôle, d’autre part.
Bram Poldervaart
vergelijkend perspectief
Explanation:
Ik ben via het het Engels 'comparative perspective' op het Nederlandse 'vergelijkend perspectief' gekomen, dat hier de lading zou kunnen dekken.
Ook komt het woord 'kruisvergelijking' in mij op, maar volgens mij past dat niet in de context. Zie onderstaande link voor toelichting over het gebruik van de Engelse term.
Selected response from:

Stieneke Hulshof
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tweezijdig perspectief
Roy vd Heijden
3vergelijkend perspectief
Stieneke Hulshof


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vergelijkend perspectief


Explanation:
Ik ben via het het Engels 'comparative perspective' op het Nederlandse 'vergelijkend perspectief' gekomen, dat hier de lading zou kunnen dekken.
Ook komt het woord 'kruisvergelijking' in mij op, maar volgens mij past dat niet in de context. Zie onderstaande link voor toelichting over het gebruik van de Engelse term.


    Reference: http://mje.mcgill.ca/index.php/MJE/article/viewArticle/3902
Stieneke Hulshof
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tweezijdig perspectief


Explanation:
Vgl.:

« Cette recherche se propose de revisiter l’un des plus classiques de concepts de la vente : le risque perçu d’achat. La nouveauté de ce travail consiste en une perspective croisée des compréhensions de ce concept par les deux acteurs que sont les clients et les commerciaux. »
(http://www.cairn.info/revue-management-et-avenir-2008-2-p-19...

J. van Zelst, Het hoe en waarom van klanttevredenheid: klant en verkoper interacties vanuit een tweezijdig perspectief, Rotterdam (Erasmus Universiteit) 2002
(http://www.worldcat.org/title/hoe-en-waarom-van-klanttevrede...

De gegeven context vermeldt twee 'points de vue':

« le point de vue des professionnels, d’une part et celui de l’autorité de contrôle, d’autre part. »

Deze perspectieven staan tegenover elkaar (d'une part, d'autre part).

Er is dus sprake van een veel- of meerzijdig perspectief/gezichtspunt, in casu een tweezijdig perspectief.


Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 144




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search