confiserie de poche

Dutch translation: meeneemsnoepgoed

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:confiserie de poche
Dutch translation:meeneemsnoepgoed
Entered by: Tineke Pockelé

08:07 Apr 1, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Food & Drink / Snoepgoed
French term or phrase: confiserie de poche
Bestaat er een Nederlandse term voor 'confiserie de poche'?
Een voorbeeld zijn de pepermuntjes van Tic Tac.
Het Belgisch Staatsblad maakt er 'zaksnoepgoed' van, maar dat lijkt me ook maar een verzinsel bij gebrek aan beter...
Alvast dank!
Tineke Pockelé
Belgium
snoep in (handige) meeneemverpakking
Explanation:
is misschien een mogelijkheid...
Selected response from:

Gerda Rijsselaere
Belgium
Grading comment
De dichterlijke vrijheid van een vertaler: ik heb er 'meeneemsnoepgoed' van gemaakt. Bedankt voor jullie suggesties!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3snoep in (handige) meeneemverpakking
Gerda Rijsselaere
3snoepgoed in zakformaat
inge van dri (X)
3klein snoepgoed
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 1





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klein snoepgoed


Explanation:
Bij gebrek aan beter (maar wel beter dan zaksnoepgoed, dat bovendien dubbelzinnig is)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
snoep in (handige) meeneemverpakking


Explanation:
is misschien een mogelijkheid...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 10
Grading comment
De dichterlijke vrijheid van een vertaler: ik heb er 'meeneemsnoepgoed' van gemaakt. Bedankt voor jullie suggesties!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren (X)
49 mins

agree  Mollepootje V. (X): dat ik daar zelf niet ben opgekomen :-)
54 mins

agree  Roel Verschueren
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
snoepgoed in zakformaat


Explanation:
?

inge van dri (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search