PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

carénage

Dutch translation: bescherming

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:carénage
Dutch translation:bescherming
Entered by: Carolien de Visser

15:08 Jun 5, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / manuel de qualité
French term or phrase: carénage
1 – Achats de nouveaux matériel : Les nouveaux matériels achetés sont dépourvus si possible de verre : absence de vitres et *carénage en verre*, préférence pour le polycarbonate. Un étude HACCP permet d’établir le niveau de danger ;
2 – Les zones de production doivent être protégées des risques verres et plastique durs :
- Elimination du verre sur les outils de production en contact avec les aliments,
- Suppression si possible des *carénages* inutiles,
Dit komt uit de kwaliteitshandleiding van een voedselverwerkend bedrijf, wat is carénage?
Carolien de Visser
France
bescherming
Explanation:
In deze context lijkt het me gewoon (glazen) bescherming.
Selected response from:

Jorinde Brokke
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kap
André Linsen
4bescherming
Jorinde Brokke
3afscherming
jozef-jan markey (X)
3gestroomlijnde uitvoering in glas
Tea Fledderus


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bescherming


Explanation:
In deze context lijkt het me gewoon (glazen) bescherming.

Jorinde Brokke
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gestroomlijnde uitvoering in glas


Explanation:
carénage = gestroomlijnde carrosserie
lijkt mij hier te gaan om een product, dus een bepaalde uitvoering?

Tea Fledderus
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kap


Explanation:
Carénage wordt meestal gebruikt in carosserie-achtige toestanden (auto, motor, vliegtuig, boot, ...), en slaat dan meestal op een gestroomlijnde kap of overkapping.
Andere mogelijkheden: overkapping, stroomlijnkap, mantel, behuizing.

André Linsen
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afscherming


Explanation:
zoals uit de context blijkt gaat het er vooral om dat, om redenen van veiligheid, bewegende onderdelen (?) moeten worden afgeschermd met materialen die niet kunnen kwetsen in geval van breuk zoals glas en hard plastic

jozef-jan markey (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search