blé panafiable supérieur (BPS)

Dutch translation: betere baktarwe

15:00 Mar 6, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Food & Drink / tarwe - meel - bakkerij
French term or phrase: blé panafiable supérieur (BPS)
Weet iemand of er een exact Nederlands equivalent bestaat van deze kwalificatie??
Het betreft een tekst over een nieuw tarweras, pas geïntroduceerd in Frankrijk, dat de voordelen van 'des blés améliorants de force', ook wel BAF genoemd (heb ik separaat gevraagd) combineert met die van 'blés panafiables supérieurs' (BPS).
Tramontane
Netherlands
Dutch translation:betere baktarwe
Explanation:
zie wikipedia en meerdere hits op google
Selected response from:

Marie-Louise van Brouwershaven
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2betere baktarwe
Marie-Louise van Brouwershaven
4hoge baktarwe
Pascale van Kempen-Herlant


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
betere baktarwe


Explanation:
zie wikipedia en meerdere hits op google

Marie-Louise van Brouwershaven
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Gefeliciteerd! U ontvangt 5 punten. Op het BAF-verhaal heb ik nog geen bruikbaar antwoord. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Groet, Marian


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pascale van Kempen-Herlant: Oui, vous avez raison, betere, c'est le terme qui convient.
4 mins

agree  Roy vd Heijden
8 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blé panifiable supérieur (BPS)
hoge baktarwe


Explanation:
Remarque:
ce n'est pas panafiable mais panifiable

Une réf.:
http://www.sonneveld.com/site/images/stories/Publicaties/EBI...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2012-03-06 15:23:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://wiersum-plantbreeding.nl/rassen/wintertarwe/timing.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2012-03-06 15:24:40 GMT)
--------------------------------------------------

Et encore un site intéressant :
http://www.vlaanderbos.nl/sub/baktarwe.html

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2012-03-06 15:30:55 GMT)
--------------------------------------------------

Tramontane
Le terme de Marie-Louise (betere baktarwe) est celui qui convient.
Mes réf. peuvent cependant vous rester utiles :-)

Pascale van Kempen-Herlant
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search