crosse

Dutch translation: kapregel

13:18 Feb 19, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances
French term or phrase: crosse
Documentaire over de verbouwing van het Petit Trianon. Bij de verhuizing wordt een stoel ingepakt. Er wordt gezegd: Il faut protéger la crosse. Ik heb hier een afbeelding van zo'n soort stoel met een crosse:
http://www.2imahl.fr/fiche-783-a-mobilier.html. Iemand een idee hoe wij dit rolletje (noem ik het maar even) bovenaan een rugleuning noemen?
Vast bedankt,
Isle
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:kapregel
Explanation:
Gevonden op de website van veilinghuis (zoek op stoelen) daar spreken ze over de onderregel en de kapregel. In jouw geval zou je wellicht een gekrulde kapregel kunnen gebruiken.
Selected response from:

Ingeborg Aalders
Netherlands
Grading comment
Dankjewel Ingeborg, en Jenny en Sofie voor jullie hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kapregel
Ingeborg Aalders
350
Sofie Van Herreweghe
3krul
jenny van driel


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
krul


Explanation:
www.mijnwoordenboek.nl:
Definitie (FR)
FR: crosse
NL: krul

jenny van driel
United States
Works in field
Native speaker of: Dutch

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapregel


Explanation:
Gevonden op de website van veilinghuis (zoek op stoelen) daar spreken ze over de onderregel en de kapregel. In jouw geval zou je wellicht een gekrulde kapregel kunnen gebruiken.


    Reference: http://www.glerumauctioneers.com/uitgebreid_zoeken-resultaat...
Ingeborg Aalders
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dankjewel Ingeborg, en Jenny en Sofie voor jullie hulp!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
50


Explanation:
ik dacht misschien aan 'gebogen uiteinden'

Example sentence(s):
  • gebogen uiteinden
Sofie Van Herreweghe
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search