lame d'eau

Dutch translation: watervalkraan, watervaldouche

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:lame d'eau
Dutch translation:watervalkraan, watervaldouche
Entered by: Anne-Marie Kalkman

13:55 Mar 27, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Furniture / Household Appliances / tuinmeubilair/zwembaden
French term or phrase: lame d'eau
Uit een catalogue voor o.a. tuinmeubilair en zwembaden:
douche xxx luxe, double arrivée....jet orientable aux pieds, lame d'eau.

Ik heb gevonden dat dit een soort douche is waaruit een brede (watervalachtige) straal komt. Hoe heet dat in het NL?
Anne-Marie Kalkman
watervalkraan
Explanation:
Levert heel veel op via google, ook als afbeelding.

Is niet hetzelfde als een regendouche. Dat zijn die hele grote douchekoppen met heel veel gaatjes (Rainforest).
Selected response from:

Bieke Bernaert
Netherlands
Grading comment
Ik heb er in dit geval een watervaldouche van gemaakt, maar bedankt voor het meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1watervalkraan
Bieke Bernaert
4regendouche
Jan Willem van Dormolen
4watervalstraal
jenny van driel
3watergordijn
Tea Fledderus


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regendouche


Explanation:
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Douchekop

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
watervalkraan


Explanation:
Levert heel veel op via google, ook als afbeelding.

Is niet hetzelfde als een regendouche. Dat zijn die hele grote douchekoppen met heel veel gaatjes (Rainforest).

Bieke Bernaert
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik heb er in dit geval een watervaldouche van gemaakt, maar bedankt voor het meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Messchendorp
21 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
watervalstraal


Explanation:
Veel resultaten in Google

http://www.google.com/search?hl=en&rlz=1B3GGGL_enUS224US243&...

jenny van driel
United States
Works in field
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
watergordijn


Explanation:
zie op google + afbeelding

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search