mastic enduit gras

Dutch translation: lakplamuur

10:59 Sep 29, 2014
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances / schilderen
French term or phrase: mastic enduit gras
c) Ratissage : Il concerne un enduisage général serré de toute la surface, destiné à remplir les petites cavités ou stries de matériaux, sans laisser d'épaisseur d'enduit.

d) Enduisage : C'est l'application de *mastic enduit gras* ou de vernis. Il se différencie du ratissage en ce qu'il ne laisse le matériau nu en aucun point et qu'il améliore plus ou moins l'uni de la surface, suivant qu'il comporte deux ou trois couches d'un enduit soigneusement poncé.

Het gaat om het voorbereiden van de ondergrond bij het opnieuw schilderen van meubilair.

Eerst wordt een voorstrijklaag (ratissage) aangebracht, waarbij gaatjes worden opgevuld. Dan volgt het aanbrengen van een deklaag (enduisage) met behulp van *mastic enduit gras* of vernis. "Mastic" is stopverf, maar in dit geval zijn de gaten al gestopt.
Jan Messchendorp
Netherlands
Dutch translation:lakplamuur
Explanation:
Vgl.:

L’enduit gras / Le mastic gras :
« Jansen Ahrweilit Mastic gras
L’enduit gras Ahrweilit de Jansen ou Jansen Ahrweilit Spachtel se distingue des produits concurrents car il permet d’enduire facilement d’importantes surfaces, et couche épaisse (jusqu’à 800 mu) et en plusieurs couches par jour. […]
Le mastic gras Ahrweilit de Jansen offre une finition lisse sans ponçage. »
(http://www.vistapaint.fr/index.php/le-fournisseur/jansen-lac...

“Jansen Ahrweilit Lakplamuur
Jansen Ahrweilit Lakplamuur/ Jansen Ahrweilit Spachtel onderscheidt zich van de concurrentie omdat het mogelijk is om eenvoudig grote oppervlakken te plamuren, zeer hoge laagdikte (tot 800 mu) en meerdere lagen per dag aan te brengen.
Jansen lakplamuur geeft een gladde afwerking zonder te schuren.”
(http://www.vistapaint.be/leveranciers/jansen-lacke/item/jans...
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3lakplamuur
Roy vd Heijden
3plamuur
Gerard de Noord


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plamuur


Explanation:
Enduire is plamuren en (mastic) enduit is plamuur. Plamuur bestaat in verschillende vormen en samenstellingen maar het wordt altijd aangebracht met een plamuurmes en alleen op de plaatsen die niet vlak zijn. In de rest van de zin lijkt het over grondverf te gaan.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 day 8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lakplamuur


Explanation:
Vgl.:

L’enduit gras / Le mastic gras :
« Jansen Ahrweilit Mastic gras
L’enduit gras Ahrweilit de Jansen ou Jansen Ahrweilit Spachtel se distingue des produits concurrents car il permet d’enduire facilement d’importantes surfaces, et couche épaisse (jusqu’à 800 mu) et en plusieurs couches par jour. […]
Le mastic gras Ahrweilit de Jansen offre une finition lisse sans ponçage. »
(http://www.vistapaint.fr/index.php/le-fournisseur/jansen-lac...

“Jansen Ahrweilit Lakplamuur
Jansen Ahrweilit Lakplamuur/ Jansen Ahrweilit Spachtel onderscheidt zich van de concurrentie omdat het mogelijk is om eenvoudig grote oppervlakken te plamuren, zeer hoge laagdikte (tot 800 mu) en meerdere lagen per dag aan te brengen.
Jansen lakplamuur geeft een gladde afwerking zonder te schuren.”
(http://www.vistapaint.be/leveranciers/jansen-lacke/item/jans...


Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19
Grading comment
Bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search