circuit tarifaire postal

Dutch translation: posttarievencircuit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:circuit tarifaire postal
Dutch translation:posttarievencircuit
Entered by: Evert DELOOF-SYS

12:38 Feb 12, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
French term or phrase: circuit tarifaire postal
Pour commencer elle réalise un mailing concernant toutes les entreprises de sa région installées sur le circuit tarifaire postal.
Benedicte Annys
posttarievencircuit
Explanation:
...alle ondernemingen uit haar regio die opgenomen ('geïnstalleerd') zijn in het posttarievencircuit.

Niet bepaald een standaarduitdrukking. Kan alvast niet verkeerd zijn.
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4streekpost
Linda Ferwerda
3posttarievencircuit
Evert DELOOF-SYS
2het gewone/reguliere postcircuit
Serge L


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
posttarievencircuit


Explanation:
...alle ondernemingen uit haar regio die opgenomen ('geïnstalleerd') zijn in het posttarievencircuit.

Niet bepaald een standaarduitdrukking. Kan alvast niet verkeerd zijn.


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 65

29 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
het gewone/reguliere postcircuit


Explanation:
Moeilijk te vertalen naar de Belgische context... Ik vermoed dat er voor firma's in Frankrijk een of andere regeling bestaat met speciale tarieven, stijl CEDEX.

Succes,

Serge L.

Serge L

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
streekpost


Explanation:
In Nederland kun je bij partijenpost kiezen voor streekpost of overig (zie ook op de brievenbussen van de PTT). Ik ga ervan uit dat hier bedoeld wordt dat alle klanten met postocdes die binnen het streekpostgebied vallen de mailing krijgen.
Zie ook website van PTT Post

Linda Ferwerda
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search