Quelles sont les tâches pour lesquelles vous êtes le plus souvent débordé?

Dutch translation: Door welke werzaamheden wordt u het vaakst overspoeld?

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Quelles sont les tâches pour lesquelles vous êtes le plus souvent débordé?
Dutch translation:Door welke werzaamheden wordt u het vaakst overspoeld?
Entered by: Christine Hufkens

13:53 Feb 11, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Human Resources
French term or phrase: Quelles sont les tâches pour lesquelles vous êtes le plus souvent débordé?
De term "debordé" in deze tekst ivm human resources.
Christine Hufkens
Belgium
Door welke werzaamheden wordt u het vaakst overspoeld?
Explanation:
être débordé - omkomen in het werk

Welke werkzaamheden groeien u het vaakst boven het hoofd.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Alle antwoorden waren nuttig, maar dit paste het best in de context. Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3welke taken groeien u meestal boven het hoofd?
Nicolette Ri (X)
4 +2Door welke werzaamheden wordt u het vaakst overspoeld?
Gerard de Noord
4 +2het druk / te veel werk hebben, overbelast zijn
Serge L
4overstelpen
Karina Vermeylen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
het druk / te veel werk hebben, overbelast zijn


Explanation:
enkele mogelijkheden...

Succes,

Serge L.

Serge L

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Welke werkzaamheden vormen de grootste overbelasting. (Beter want neutraler.)
5 mins
  -> is ook een mogelijkheid... bedankt!

agree  Jan Willem van Dormolen
19 hrs
  -> Bedankt Jan Willem!

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Quelles sont les tâches pour lesquelles vous êtes le plus souvent débordé?
Door welke werzaamheden wordt u het vaakst overspoeld?


Explanation:
être débordé - omkomen in het werk

Welke werkzaamheden groeien u het vaakst boven het hoofd.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Alle antwoorden waren nuttig, maar dit paste het best in de context. Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: werKzaam..., maar dat zal Chr. Hufkens wel weten ;)
3 mins

agree  Johanna van Deursen
36 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overstelpen


Explanation:
Welke werkzaamheden overstelpen u het vaakst ?

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
welke taken groeien u meestal boven het hoofd?


Explanation:
bij welke taken groeit het werk u meestal boven het hoofd?
of andere oplossingen:
- loopt het werk uit de hand
- ziet u door de bomen het bos niet meer
- heeft u het verschrikkelijk druk

Succes (hebben ze het over het opvoeden van kinderen?)

Nicolette Ri (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
4 mins
  -> bedankt

agree  Linda Ferwerda: mooi
1 hr
  -> bedankt

agree  Ballistic: vind ik ook het mooist
5 hrs
  -> bedankt alle drie, ik ook, maar het kan zijn dat de klant vindt dat het te vrij vertaald is

neutral  Jan Willem van Dormolen: niet 'meestal', maar 'het vaakst'. Dat hoeft helemaal niet zo vaak te zijn.
19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search