portail

Dutch translation: portaalsite / startpagina

08:56 May 3, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Internet, e-Commerce / Internet
French term or phrase: portail
Un portail sur Internet, par exemple "proz.com"... Je cherche le terme néerlandais pour portail. Est-ce qu'on dit "portaal"? Je ne l'aime pas trop comme mot et je cherche donc d'autres possibilités. Merci de votre aide!
Ellie Lormans
Netherlands
Dutch translation:portaalsite / startpagina
Explanation:
als je per se "portaal" of een van de somanstellingen wil vermijden, kun je opteren voor "startpagina"

Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-03 09:09:16 (GMT)
--------------------------------------------------

samenstellingen, natuurlijk ;-)
Selected response from:

Serge L
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4portaalsite / startpagina
Serge L
4 +2portaalsite
Anneken
4 +2portal / internetportaal
Marijke Mayer
4portaalsite
Seger Bonebakker (X)


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
portal / internetportaal


Explanation:
Hoi Ellie, het Engelse 'portal' wordt hier vaak gebruikt, maar, ik heb óók 'portaal' gezien:

Recht.nl: hét internetportaal voor juristen
www.recht.nl/vertalers/ - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.recht.nl ]

-- www . 3 5 b . nl --
... van links naar vele sites in de bouwsfeer. BouwOnline, het internetportaal voor de
bouwsector BouwOnline, hét internetportaal voor de bouwsector, is de plaats ...
www.35b.nl/template.php4?pagina=links - 17k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra van Bijsterveld (X)
29 mins
  -> Merci, madame :-)

agree  xuomil: portal/internetportaal: op doelgroep gericht totaalingang http://www.internetportaal.nl/
3 hrs
  -> Merci beaucoup!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
portaalsite


Explanation:
... is wat ik het meeste tegenkom.

Groetjes,

Anneken


    eigen ervaring
Anneken
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joeri Van Liefferinge
12 mins
  -> Bedankt!

agree  Benedicte Annys
46 mins
  -> Bedankt!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
portaalsite / startpagina


Explanation:
als je per se "portaal" of een van de somanstellingen wil vermijden, kun je opteren voor "startpagina"

Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-03 09:09:16 (GMT)
--------------------------------------------------

samenstellingen, natuurlijk ;-)


    Reference: http://www.startpagina.nl
Serge L

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karel Theys
15 mins
  -> Bedankt Karel!

agree  Els Peleman
1 hr
  -> Bedankt!

agree  Tea Fledderus
5 hrs
  -> Bedankt Tea!

agree  Camel
4 days
  -> Bedankt!

1030 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
portaalsite


Explanation:
Portaalsite is volgens mij de meest gebruikte term.

Seger Bonebakker (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search