page de viral additif

Dutch translation: webpagina met extra doorstuuroptie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:page de viral additif
Dutch translation:webpagina met extra doorstuuroptie
Entered by: Anne-Marie Kalkman

11:31 Sep 22, 2010
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Internet, e-Commerce / internetspel
French term or phrase: page de viral additif
Het gaat hier om een internetspel van een bedrijf, waar uiteraard prachtige prijzen te winnen zijn. De deelnemer kan zijn kansen daarop vergroten door de e-mailadressen van vrienden op te geven. Ik heb begrepen dat dit virale marketing is.
Nu staat in de door mij te vertalen tekst de losse term
'page de viral additif'. Ik vond op internet slechts weinig hits voor 'page de viral', bv.:
Lorsque la page intermédiaire est une page de viral, le participant indique l'email de l'un de ses proches qui reçoit alors automatiquement un email ...
Sur la page de viral, le participant peut ensuite augmenter ses chances de gagner une croisière sur le Nil pour deux personnes en invitant ...
Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt, maar weet de juiste NL term niet. Wie wel?
Anne-Marie Kalkman
webpagina met extra doorstuuroptie
Explanation:
“Een viral is een uiting die ontworpen is om zich als een virus te verspreiden. Eigenlijk altijd op internet. […] Op webpagina’s zie je vaak een knop met de tekst ’stuur deze pagina door naar een vriend(in)’. Als daar dan op klikt kan je een e-mail adres invullen van degene naar wie je de link wil doorsturen.”
(http://www.wv-legacy.nl/wat-is-een-viral/)

Dit 'doorsturen' is het wezenskenmerk van de viral.

In de gegeven context is de viral een internetspel waarbij de kansen op een prijs vergroot kunnen worden door de e-mailadressen van vrienden op te geven. Uit de beschrijvingen van soortlijke spelen komt naar voren dat de deelnemer op verschillende momenten kan worden uitgenodigd die mailadressen door te geven, namelijk bij overgang naar een volgende fase van het spel en aan het einde van het spel.

voorbeeld 1, via een 'page intermédiaire':
« Motivé par les cadeaux à gagner et par le jeu en lui-même, le visiteur s’inscrit […] Après avoir validé son inscription, le participant arrive sur une page d’explication […] Après la page d’explication, le joueur arrive sur la page de jeu à proprement parler. […] Une fois la page de jeu validée, le participant arrive sur une page intermédiaire de viral ou de qualification […] Lorsque la page intermédiaire est une page de viral, le participant indique l’email de l’un de ses proches qui reçoit alors automatiquement un email d’invitation au jeu. »
(http://www.ebg.net/business-cases/EspaceSFRcom.php)

voorbeeld 2, 'à certaines étapes':
«Pour participer au Jeu et tenter de gagner, le participant doit d'abord s'inscrire en remplissant tous les champs de la page d'inscription. Une fois passé par la page d'explication, le joueur arrive sur le plateau de jeu, […] A certaines étapes, il peut inviter ses amis à participer au jeu en saisissant leurs adresses email. […] Une fois arrivé sur la dernière case […], le participant peux relancer ses ami(e)s déjà invité(e)s ou inviter d'autres ami(e)s. […] pour chaque personne invitée par un participant depuis la page de viral additif, celui-ci peut obtenir une chance supplémentaire par ami invité d'être tiré au sort pour les dotations auxquelles il est éligible.
(http://le-parcours-du-supporter.sport24.com/popup/reglement....

voorbeeld 3, 'entre chaque validation' en 'à la fin du jeu (page de confirmation de viral additif)':
«Pour participer au jeu, la personne doit indiquer sa civilité, ses prénom, nom, son pays de résidence, une, adresse e-mail valide, un mot de passe et indiquer s'il souhaite ou non recevoir des offres de la part des partenaires de […]. Entre chaque validation de cadeaux, le participant doit entrer l'adresse email d'un(e) ami(e) […] Sont éligibles au tirage au sort pour […] tous ceux qui sont allés jusqu'à la fin du jeu (page de confirmation de viral additif) et qui ont invité 3 amis qui se sont inscrits au jeu […].»
(http://jeudesmerveilles.femmes.plurielles.fr/popup/reglement...

Steeds is er op die momenten sprake van een webpagina waarop de deelnemer aan het internetspel de mogelijkheid wordt geboden het e-mailadres in te vullen van degene(n) aan wie hij de viral wil doorsturen. Een dergelijke pagina wordt wel aangeduid met de term 'doorstuurpagina'.

De mogelijkheid een webpagina door te sturen wordt wel aangeduid met de term 'doorstuuroptie'. Voorbeeldzin:
"Spelletjes nodigen uw publiek uit tot interactie. Door spelplezier, uitnodig- en doorstuuropties besteden spelers vrijwillig tijd aan uw merk of boodschap. "
(http://www.newzoo.nl/profile/gamedevelopment/83?resultindex=...

Indien de doorstuurpagina een 'page intermédiaire' is, kan deze mogelijkheid de viral door te sturen worden aangegrepen om toegang te krijgen tot een volgende 'étape' van het spel.
Een extra mogelijkheid de viral door te sturen dient zich aan op het einde van het spel, ditmaal niet om door te gaan naar een volgende fase, maar voor extra kans op een prijs.

In dat laatste geval is er sprake van een 'webpagina met extra doorstuuroptie'. Een webpagina die van een dergelijke optie is voorzien is per definitie een viral, aangezien zij "ontworpen is om zich als een virus te verspreiden".
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
Mijn vertaling is al weg, maar jouw antwoord is geweldig! Meteen genoteerd!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1webpagina met extra doorstuuroptie
Roy vd Heijden
3een extra virale (web)site
Katinka Staals


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een extra virale (web)site


Explanation:
Voor 'virale site' zijn er 155 hits op Google.
Wellicht ten overvloede: Wikipedia over de term 'virale marketing': Virale marketing is een marketingtechniek die probeert met behulp van bestaande sociale netwerken de bekendheid van een merk te vergroten (of positieve associaties te bewerkstelligen) op een manier die te vergelijken is met een virale epidemie. Het lijkt op mond-tot-mondreclame versterkt door het internet, waardoor snel en goedkoop een groot aantal mensen bereikt kan worden.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2010-09-22 12:04:20 GMT)
--------------------------------------------------

Volledige 2e voorbeeldzin: Naast de bovenstaande trends zijn er ook nog ontwikkelingen te zien in de oriëntatie van bedrijven, zijn er nieuwe vormen van social network marketing waar te nemen en ontstaan er binnen virale websites community’s.

Example sentence(s):
  • Het e-book over virale marketing geeft je een goed inzicht in het belang van een virale factor op je website. Je ziet het verschil tussen virale websites en niet-virale websites.
  • Naast de bovenstaande trends zijn er ook nog ontwikkelingen te zien in de oriëntatie van

    Reference: http://winst.nl/e-books/de-kracht-van-virale-marketing/
    Reference: http://www.bergkleijn.nl/2010/Effecten_van_Internetmarketing...
Katinka Staals
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 3

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
webpagina met extra doorstuuroptie


Explanation:
“Een viral is een uiting die ontworpen is om zich als een virus te verspreiden. Eigenlijk altijd op internet. […] Op webpagina’s zie je vaak een knop met de tekst ’stuur deze pagina door naar een vriend(in)’. Als daar dan op klikt kan je een e-mail adres invullen van degene naar wie je de link wil doorsturen.”
(http://www.wv-legacy.nl/wat-is-een-viral/)

Dit 'doorsturen' is het wezenskenmerk van de viral.

In de gegeven context is de viral een internetspel waarbij de kansen op een prijs vergroot kunnen worden door de e-mailadressen van vrienden op te geven. Uit de beschrijvingen van soortlijke spelen komt naar voren dat de deelnemer op verschillende momenten kan worden uitgenodigd die mailadressen door te geven, namelijk bij overgang naar een volgende fase van het spel en aan het einde van het spel.

voorbeeld 1, via een 'page intermédiaire':
« Motivé par les cadeaux à gagner et par le jeu en lui-même, le visiteur s’inscrit […] Après avoir validé son inscription, le participant arrive sur une page d’explication […] Après la page d’explication, le joueur arrive sur la page de jeu à proprement parler. […] Une fois la page de jeu validée, le participant arrive sur une page intermédiaire de viral ou de qualification […] Lorsque la page intermédiaire est une page de viral, le participant indique l’email de l’un de ses proches qui reçoit alors automatiquement un email d’invitation au jeu. »
(http://www.ebg.net/business-cases/EspaceSFRcom.php)

voorbeeld 2, 'à certaines étapes':
«Pour participer au Jeu et tenter de gagner, le participant doit d'abord s'inscrire en remplissant tous les champs de la page d'inscription. Une fois passé par la page d'explication, le joueur arrive sur le plateau de jeu, […] A certaines étapes, il peut inviter ses amis à participer au jeu en saisissant leurs adresses email. […] Une fois arrivé sur la dernière case […], le participant peux relancer ses ami(e)s déjà invité(e)s ou inviter d'autres ami(e)s. […] pour chaque personne invitée par un participant depuis la page de viral additif, celui-ci peut obtenir une chance supplémentaire par ami invité d'être tiré au sort pour les dotations auxquelles il est éligible.
(http://le-parcours-du-supporter.sport24.com/popup/reglement....

voorbeeld 3, 'entre chaque validation' en 'à la fin du jeu (page de confirmation de viral additif)':
«Pour participer au jeu, la personne doit indiquer sa civilité, ses prénom, nom, son pays de résidence, une, adresse e-mail valide, un mot de passe et indiquer s'il souhaite ou non recevoir des offres de la part des partenaires de […]. Entre chaque validation de cadeaux, le participant doit entrer l'adresse email d'un(e) ami(e) […] Sont éligibles au tirage au sort pour […] tous ceux qui sont allés jusqu'à la fin du jeu (page de confirmation de viral additif) et qui ont invité 3 amis qui se sont inscrits au jeu […].»
(http://jeudesmerveilles.femmes.plurielles.fr/popup/reglement...

Steeds is er op die momenten sprake van een webpagina waarop de deelnemer aan het internetspel de mogelijkheid wordt geboden het e-mailadres in te vullen van degene(n) aan wie hij de viral wil doorsturen. Een dergelijke pagina wordt wel aangeduid met de term 'doorstuurpagina'.

De mogelijkheid een webpagina door te sturen wordt wel aangeduid met de term 'doorstuuroptie'. Voorbeeldzin:
"Spelletjes nodigen uw publiek uit tot interactie. Door spelplezier, uitnodig- en doorstuuropties besteden spelers vrijwillig tijd aan uw merk of boodschap. "
(http://www.newzoo.nl/profile/gamedevelopment/83?resultindex=...

Indien de doorstuurpagina een 'page intermédiaire' is, kan deze mogelijkheid de viral door te sturen worden aangegrepen om toegang te krijgen tot een volgende 'étape' van het spel.
Een extra mogelijkheid de viral door te sturen dient zich aan op het einde van het spel, ditmaal niet om door te gaan naar een volgende fase, maar voor extra kans op een prijs.

In dat laatste geval is er sprake van een 'webpagina met extra doorstuuroptie'. Een webpagina die van een dergelijke optie is voorzien is per definitie een viral, aangezien zij "ontworpen is om zich als een virus te verspreiden".


Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18
Grading comment
Mijn vertaling is al weg, maar jouw antwoord is geweldig! Meteen genoteerd!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katinka Staals: Prachtig! Alleen: het bijvoeglijk naamwoord staat niet op de juiste plaats. (Extra webpagina etc. of: 'extra' weglaten, want nu lijkt sprake van 2 doorstuuropties op de website.)
2 days 10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search