Candidat traducteur

Dutch translation: Kandidaat-vertaler

20:36 May 8, 2016
French to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Linguistics / Traducción de un diploma
French term or phrase: Candidat traducteur
Il s´agit de mon diplôme de licencié interprète belge. Le contexte est: … attendu que X est titulaire du diplôme de CANDIDAT TRADUCTEUR
Javier del Pino Romero
Belgium
Dutch translation:Kandidaat-vertaler
Explanation:
Je suppose que vous n'êtes pas encore assermenté? Ou est-ce que vous n'êtes pas encore traducteur master?
Selected response from:

Krista Roest
Netherlands
Grading comment
Merci! En fait, il s´agit de mon diplôme de 1993 de kandidaat. Depuis 1995, je suis interprète de conférence. Il fallait traduire mon diplôme vers le néerlandais et je n´étais pas sûr… Merci aussi à Elma, Jan, Roy en Piet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Kandidaat-vertaler
Krista Roest
3 +1kandidatuur vertaler
Roy vd Heijden


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Kandidaat-vertaler


Explanation:
Je suppose que vous n'êtes pas encore assermenté? Ou est-ce que vous n'êtes pas encore traducteur master?

Krista Roest
Netherlands
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Merci! En fait, il s´agit de mon diplôme de 1993 de kandidaat. Depuis 1995, je suis interprète de conférence. Il fallait traduire mon diplôme vers le néerlandais et je n´étais pas sûr… Merci aussi à Elma, Jan, Roy en Piet.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elma de Jong
9 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kandidatuur vertaler


Explanation:
Of [diplôme de] candidat traducteur: kandidaatsdiploma

Cf.:

"De kandidaatsbul of kortweg het kandidaats (in Nederland soms kortweg kantjes genoemd, in Vlaanderen kandidaatsdiploma of kandidatuur) is een universitair diploma dat de universiteit aan studenten uitreikt die met goed gevolg het kandidaatsexamen hebben afgelegd. Na het behalen van de bul is men gerechtigd tot het voeren van de academische titel candidatus (afgekort cand.) of kandidaat (kand.). Dit is de laagste academische graad die kan worden behaald."
(https://nl.wikipedia.org/wiki/Kandidaats)

Voorbeeld:

"Algemene opleidingen hoger onderwijs:
- kandidatuur vertaler Nederlands - Frans ­Engels, onderscheiding, juni 1986, Rijksinstituut voor Vertalers en Tolken te Brussel"
(http://www.vub.ac.be/SCRI/index.php?page=bio&pid=27)

--------------------------------------------------
Note added at 13 uren (2016-05-09 10:14:21 GMT)
--------------------------------------------------

Zie tevens Proz.com: "In België is kandidatuur vertaler 2 jaar en licentiaat tolk of vertaler 2 jaar."
(http://www.proz.com/kudoz/dutch_to_english/education_pedagog...

Roy vd Heijden
Belgium
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piet DM
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search