gestion d'orientation

Dutch translation: strategisch en richtinggevend beheer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:gestion d'orientation
Dutch translation:strategisch en richtinggevend beheer
Entered by: Adela Van Gils

09:54 May 29, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Management
French term or phrase: gestion d'orientation
L’administrateur-délégué est également président du comité de direction. C’est à ce comité qu’est confiée la gestion opérationnelle et technique d'XXX, ceci afin de garantir la cohésion entre la gestion stratégique et d’orientation décidée par le conseil d’administration et la gestion opérationnelle sur le terrain par le comité de direction.

Ik kom niet op een goede vertaling voor gestion d'orientation. Overigens vind ik het een vreemde zin. Het directiecomité is belast met het operationeel en technisch beheer om de samenhang tussen het strategisch en ??? beheer door de raad van bestuur en het operationeel beheer door het directiecomité te waarborgen?
Erik Boers
Belgium
strategisch en richtinggevend beheer
Explanation:
de cohesie tussen het strategische en richtinggevende beheer
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strategisch en richtinggevend beheer
Adela Van Gils
3oriëntatie
NMR (X)
3langetermijnplanning, richting aangeven
Kim Claes


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strategisch en richtinggevend beheer


Explanation:
de cohesie tussen het strategische en richtinggevende beheer


    Reference: http://www.ores.net/about/who_are_we_organisation.aspx
Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
langetermijnplanning, richting aangeven


Explanation:
Hallo,

mijn vriend zit in de management-sfeer, en die zegt dat de directie moet zorgen voor het strategisch beheer en de langetermijnplanning, ze moeten de richting aangeven die ze gaan volgen.
Misschien dat dit kan helpen?
Groetjes,
Kim

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2009-05-29 10:10:25 GMT)
--------------------------------------------------

PS: ik zou zowiezo de zin in verschillende kortere zinnen verdelen, anders ga je wel een heeeel lange zin krijgen vrees ik.
Bij "ceci afin de" zou je opnieuw kunnen beginnen...

Kim Claes
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oriëntatie


Explanation:
==> de oriënterende strategie zoals deze door de raad van beheer besloten is en het daadwerkelijke beheer zoals dat door het directiecomité op het terrein uitgevoerd wordt.
Voorzover ik het begrijp it de rvb nog in een keuzefase en wil het dc al tot uitvoering overgaan.

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search