prime ponctuelle

Dutch translation: uitzonderlijke premie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:prime ponctuelle
Dutch translation:uitzonderlijke premie
Entered by: 2708 (X)

08:27 Jun 1, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Management / personeelszaken
French term or phrase: prime ponctuelle
In een korte brief rond Personeelszaken kom ik de term "prime ponctuelle" tegen in volgende
zin: "Cette prime est ponctuelle et complémentaire et ne fait pas partie de la rémunération normale. Kent iemand de geijkte vertaling hiervoor in het NL? Alvast bedankt!
2708 (X)
uitzonderlijke premie
Explanation:
] Q03BDA01 1..188
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat - Version HTML
... E. overwegende dat de Rekenkamer tekortkomingen in het beheer heeft vastgesteld wat
betreft de aan het personeel uitbetaalde uitzonderlijke premie,het toezicht ...
europa.eu.int/eur-lex/pri/nl/oj/dat/2001/ c_262/c_26220010918nl00690071.pdf - Pages similaires


Selected response from:

bernadette schumer
Luxembourg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2uitzonderlijke premie
bernadette schumer
5Deze premie is uitzonderlijk
NelD
4eenmalige bonus
Gerard de Noord


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
uitzonderlijke premie


Explanation:
] Q03BDA01 1..188
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat - Version HTML
... E. overwegende dat de Rekenkamer tekortkomingen in het beheer heeft vastgesteld wat
betreft de aan het personeel uitbetaalde uitzonderlijke premie,het toezicht ...
europa.eu.int/eur-lex/pri/nl/oj/dat/2001/ c_262/c_26220010918nl00690071.pdf - Pages similaires




bernadette schumer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: French
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X)
3 mins

agree  Saifa (X)
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Deze premie is uitzonderlijk


Explanation:
Volgens de "Petit Robert" is "ponctuel" synoniem van "sporadique" hetgeen wijst op het uitzonderlijk karakter.

NelD
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eenmalige bonus


Explanation:
Een eenmalige aanvullende bonus (waar in de toekomst geen rechten aan kunnen worden ontleend).

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search