parfumage

Dutch translation: te parfumeren

08:38 Apr 23, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research / handvest voor schoonheidsspecialistes
French term or phrase: parfumage
Proposez le parfumage.

Ik heb hier nooit van gehoord?
Ellen-Marian Panissières
France
Dutch translation:te parfumeren
Explanation:
In sommige zaken vraagt de verkoopster aan de klant of ze wil geparfumeerd worden. Je kunt dan je eigen parfum (of iets anders) kiezen. Dat zou ik "parfumage" noemen.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-04-23 09:11:24 GMT)
--------------------------------------------------

Dat is het, alleen moet het \"geparfumeerd wil worden\" zijn.
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Dank je wel!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1te parfumeren
hirselina
4(hier) parfumerende producten
Nicolette Ri (X)
3parfum aan te brengen
Gerda Rijsselaere


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
te parfumeren


Explanation:
In sommige zaken vraagt de verkoopster aan de klant of ze wil geparfumeerd worden. Je kunt dan je eigen parfum (of iets anders) kiezen. Dat zou ik "parfumage" noemen.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-04-23 09:11:24 GMT)
--------------------------------------------------

Dat is het, alleen moet het \"geparfumeerd wil worden\" zijn.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
15 mins

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
parfum aan te brengen


Explanation:
ook een mogelijkheid

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 33

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(hier) parfumerende producten


Explanation:
als verzamelnaam voor parfum, eau de toilette en eau de parfum, de concentratie dus

Kan in andere gevallen duiden op het parfumerende gebaar, dwz. het ritueel, het parfumeren.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 43 mins (2005-04-23 10:22:21 GMT)
--------------------------------------------------

N.B. je ziet ook wel geurproducten, maar dat klinkt een beetje minder sjiek. Hangt van het merk af.

Nicolette Ri (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hirselina: Het gaat over "parfumage" in de zin van "acte de parfumer"
1 hr

neutral  Gerda Rijsselaere: geurproducten vind ik een beetje riskant, die term wordt meestal gebruikt voor producten om het huis lekker te doen ruiken
1 day 8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search