porte mouillettes

Dutch translation: Standaard voor geurkaartjes

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:porte mouillettes
Dutch translation:Standaard voor geurkaartjes
Entered by: Ellen-Marian Panissières

09:28 Apr 23, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research / handvest voor schoonheidsspecialistes
French term or phrase: porte mouillettes
Dans les linéaires self-service, veiller à utiliser les accessoires (cloche d’animation, porte visuel, porte tester, porte mouillettes)

Handleiding voor schoonheidsspecialistes: hoe deel ik mijn verkoopplaats het beste in. Wat wordt hiermee bedoeld?
Ellen-Marian Panissières
France
Standaard voor tissues (of toch die geurkaartjes)
Explanation:
Ik denk eerder aan iets als een standaard voor tissues. Bv testers van lipstift, staat ook altijd een doos tissues bij om het schoon te maken. Zouden ook die geurkaartjes kunnen zijn om de parfum op te spuiten. Alleen heb ik die nog nooit in een standaard zien staan.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 11 mins (2005-04-23 12:39:17 GMT)
--------------------------------------------------

Zouden ook die natte doekjes kunnen zijn die je ook in het vliegtuig krijgt, wederom met de bedoeling de sporen van testers weg te poetsen.
Selected response from:

Sandra Ponfoort
Grading comment
Ik houd het op een stander voor geurkaartjes. Bij de grote parfumerieketens hier in Frankrijk gebruiken ze van die smalle kaartjes waarop parfum wordt gespoten om te testen. Ik vermoed dat ze dat hier bedoelen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Standaard voor tissues (of toch die geurkaartjes)
Sandra Ponfoort
4(het dragen van) een geurkaartje
Gerda Rijsselaere
3[plaatje]
Nicolette Ri (X)


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Standaard voor tissues (of toch die geurkaartjes)


Explanation:
Ik denk eerder aan iets als een standaard voor tissues. Bv testers van lipstift, staat ook altijd een doos tissues bij om het schoon te maken. Zouden ook die geurkaartjes kunnen zijn om de parfum op te spuiten. Alleen heb ik die nog nooit in een standaard zien staan.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 11 mins (2005-04-23 12:39:17 GMT)
--------------------------------------------------

Zouden ook die natte doekjes kunnen zijn die je ook in het vliegtuig krijgt, wederom met de bedoeling de sporen van testers weg te poetsen.

Sandra Ponfoort
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik houd het op een stander voor geurkaartjes. Bij de grote parfumerieketens hier in Frankrijk gebruiken ze van die smalle kaartjes waarop parfum wordt gespoten om te testen. Ik vermoed dat ze dat hier bedoelen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerda Rijsselaere: je hebt wellicht gelijk wat bertreft die standaard, maar die geurkaartjes is toch typisch voor de cosmeticasector, denk ik.
6 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(het dragen van) een geurkaartje


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 32 mins (2005-04-23 19:00:16 GMT)
--------------------------------------------------

inderdaad, ze zullen een soort standaard bedoelen...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 33

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
[plaatje]


Explanation:
Hier is een plaatje.
http://www.porte-mouillettes.com/
Het ziet eruit als een soort pennenstandaard. Ik denk dat die "pennen" in een bakje parfum rusten. Ik zou eerlijk niet weten hoe je dat zou moeten noemen. Parfumstandaard is te algemeen. Houder voor parfumtesters?

Nicolette Ri (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search