Genie civil

Dutch translation: Bouwkunde

13:39 Nov 24, 2013
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
French term or phrase: Genie civil
Après réalisation par le Client du génie civil selon le guide fourni dans le chapitre « Génie civil », la livraison, l’installation et la mise en service sont normalement assurées par la société SOGEMA Engineering.

S’assurer que le nouveau génie civil accueillant le banc de mesure laser pour essieux respecte le guide fourni dans le chapitre « Génie civil »

Dit staat om een Technisch Dossier voor een meetbank voor wielassen van een trein. Vertalingen als 'burgerlijke bouwkunde/civiele techniek/weg-en waterbouw' lijken me hier een beetje vreemd?
Marijke Aarnoutse
Netherlands
Dutch translation:Bouwkunde
Explanation:
Le génie civil is gewoon bouwkunde. Een diploma "en génie civil" kun je met een bachelor in bouwkunde vergelijken.
Selected response from:

Jacques Marchand
Netherlands
Grading comment
Merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Bouwkunde
Jacques Marchand
4wegenbouw
Ronald van Riet
3civieltechnische installatie
Roy vd Heijden


Discussion entries: 3





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wegenbouw


Explanation:
dit is wat de glossary van een van de grootste Franse bedrijven op dit gebied vermeldt.

Ronald van Riet
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Dank je wel, dit lijkt me het beste antwoord, al snap ik nog steeds niet waarom je een hoofdstuk "Wegenbouw" in een TD zou hebben en wat het inhoudt, maar goed... Heb je toevallig een link naar die glossary?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jenny Dequick: ook bij wegenbouw is een deel bouwkunde in het lastenboek nodig: bouwkunde verwijst naar civiele bouwwerken zoals stabiliteit, wegenisaanleg, enz.
21 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bouwkunde


Explanation:
Le génie civil is gewoon bouwkunde. Een diploma "en génie civil" kun je met een bachelor in bouwkunde vergelijken.

Example sentence(s):
  • Le diplôme universitaire de technologie en génie civil forme des techniciens supérieurs pouvant participer à la conception et à la préparation des ouvrages en bureau d'études et des conducteurs de travaux.
Jacques Marchand
Netherlands
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Merci!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jenny Dequick: Zelfs: Burgerlijke Bouwkunde, maar Bouwkunde alleen is al voldoende
18 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
civieltechnische installatie


Explanation:
of 'constructie'/kunstwerk

Zou hier misschien passen.

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jenny Dequick: zelfs bij een wegenaanleg of treinaanleg is er steeds een aspect burgerlijke bouwkunde dat dient te worden toegepast (waaronder bv. stabiliteits- en grondwerken)
8 hrs
  -> Gegeven context: "S’assurer que le nouveau génie civil accueillant le banc de mesure laser pour essieux respecte le guide". Zou die "nouveau génie civil" hier werkelijk als de nieuwe (burgerlijke) bouwkunde/wegenbouw kunnen worden vertaald?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search