déclassement

Dutch translation: vermindering

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:déclassement
Dutch translation:vermindering
Entered by: Ellen-Marian Panissières

09:55 Apr 9, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
French term or phrase: déclassement
L'altitude maximum autorisée est de 4000 m, mais au delà de 1000 m, l'intensité de sortie permanente doit subir un déclassement de 1% par tranche de 100m supplémentaire au dessus de 1000 m.

Geen contexte. Het gaat over een machine, dat is alles wat ik weet.
Ellen-Marian Panissières
France
vermindering
Explanation:
déclassement: in catalogi van elektrische machines ben ik al vaak op de term 'deklassering' gebotst (deklassering, deklasseringsklasse, enz.), maar volgens mij bedoelen ze hier 'figuurlijk' dat een vermindering met 1% moet plaatsvinden per 100 m extra
beste groeten, philip
Selected response from:

Philip Coucke
Grading comment
Dank je wel!!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vermindering
Philip Coucke
4vermindering
Philip Coucke
3stand
Adela Van Gils


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
déclassement
stand


Explanation:
een stand omhoog. Déclasser is meestal naar beneden, maar wat ik zo uit de woordenboeken haal, m.n. de Petit Robert is het toch ook "veranderen van klasse/stand" en dan zou het hier kunnen, samen met subir. Succes. Of misschien helemaal weglaten in de vertaling?
moet verhoogd worden/moet met 1% omhoog, enz.
Succes

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
déclassement
vermindering


Explanation:
déclassement: in catalogi van elektrische machines ben ik al vaak op de term 'deklassering' gebotst (deklassering, deklasseringsklasse, enz.), maar volgens mij bedoelen ze hier 'figuurlijk' dat een vermindering met 1% moet plaatsvinden per 100 m extra
beste groeten, philip

Philip Coucke
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dank je wel!!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
déclassement
vermindering


Explanation:
déclassement: in catalogi van elektrische machines ben ik al vaak op de term 'deklassering' gebotst (deklassering, deklasseringsklasse, enz.), maar volgens mij bedoelen ze hier 'figuurlijk' dat een vermindering met 1% moet plaatsvinden per 100 m extra
beste groeten, philip

Philip Coucke
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search