autonomisation de lambeau

Dutch translation: voorbereiding huidflap

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:autonomisation de lambeau
Dutch translation:voorbereiding huidflap
Entered by: Anne-Marie Kalkman

13:22 Sep 24, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / orthopedie
French term or phrase: autonomisation de lambeau
Weer een complicatie verder... wordt de patiënt opnieuw geopereerd (voor een cross leg-transplantatie):


opéré le 02/01/09 par le DR V d'une
"*autonomisation lambeau* face postérieure de jambe gauche + pansement VAC jambe droite... anesthésie générale... "
Anne-Marie Kalkman
voorbereiding huidflap
Explanation:
of prepareren van de huidflap

Cf.:

« Z86.71 Préparation et autonomisation de lambeau pédiculé »
(http://www.gef.be.ch/gef/de/index/gesundheit/gesundheit/spit...

“Z86.71 Herauspräparieren und Vorbereiten von gestielten oder freien Lappen”
(http://www.gef.be.ch/gef/de/index/gesundheit/gesundheit/spit...

“86.71--Allestimento e preparazione di innesti peduncolati o a lembo”
(http://www.salute.gov.it/ricoveriOspedalieri/ric_codice/trat...

“86.71 Cutting and preparation of pedicle grafts or flaps”
(http://medinfo.psu.ac.th/pr/pr2008/ICD9CM-2007d8.pdf)


HANDBOEK ICD-9-CM-CODERING [BE]:

“7.2.2. De gesteelde huidflap [86.7x]
Het beslissingsalgoritme is hier een stuk eenvoudiger. Een gesteelde flap is per definitie afkomstig van de patiënt zelf. Het toekennen van de juiste procedurecode hangt dan ook enkel af van het stadium van de uitgevoerde procedure:
Het verrichten van een ingreep ter voorbereiding van de gesteelde flap voor later gebruik (bijvoorbeeld een ingreep ter bevordering van de vascularisatie) codeert men met 86.71 “Cutting and preparation of pedicle grafts or flaps” (Snijden en prepareren van gesteelde greffen of flappen)”

Zie tevens tabel 17b 2: Vrije en gesteelde huidflappen (p. 388):
“voorbereiding 86.71”
(http://www.health.fgov.be/internet2Prd/groups/public/@public...

(NL: http://www.cbv.nl/classificatie/icd9de.html)
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3voorbereiding huidflap
Roy vd Heijden
2neurovegetatieve activiteit van huidlap
Pascale van Kempen-Herlant


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
neurovegetatieve activiteit van huidlap


Explanation:
Poging om je te helpen Kalkje:
Een "lambeau"is een huidlap
Voor autonomisation is mijn redenering het volgende: autonome functionering -> misschien neurovegetatief = met betrekking tot het autonome zenuwstelsel


Pascale van Kempen-Herlant
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Ik vond deze links. Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt (denk ik): men zorgt er eerst voor dat in het stukje donorhuid extra doorbloeding komt door deze 'te pesten'. http://www-ulpmed.u-strasbg.fr/medecine/cours_en_ligne/e_cours/pdf-locomoteur/03_cicatrisation_et_traiterment.pdf en (niet kijken als je niet tegen bloed kunt!): http://www.chirurgie-dermatologique.com/prive_cfcd/formation/diapotheque/diapotheque_detail.asp?IDCatDiapo=283&numpage=7&txRubrique=1


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorbereiding huidflap


Explanation:
of prepareren van de huidflap

Cf.:

« Z86.71 Préparation et autonomisation de lambeau pédiculé »
(http://www.gef.be.ch/gef/de/index/gesundheit/gesundheit/spit...

“Z86.71 Herauspräparieren und Vorbereiten von gestielten oder freien Lappen”
(http://www.gef.be.ch/gef/de/index/gesundheit/gesundheit/spit...

“86.71--Allestimento e preparazione di innesti peduncolati o a lembo”
(http://www.salute.gov.it/ricoveriOspedalieri/ric_codice/trat...

“86.71 Cutting and preparation of pedicle grafts or flaps”
(http://medinfo.psu.ac.th/pr/pr2008/ICD9CM-2007d8.pdf)


HANDBOEK ICD-9-CM-CODERING [BE]:

“7.2.2. De gesteelde huidflap [86.7x]
Het beslissingsalgoritme is hier een stuk eenvoudiger. Een gesteelde flap is per definitie afkomstig van de patiënt zelf. Het toekennen van de juiste procedurecode hangt dan ook enkel af van het stadium van de uitgevoerde procedure:
Het verrichten van een ingreep ter voorbereiding van de gesteelde flap voor later gebruik (bijvoorbeeld een ingreep ter bevordering van de vascularisatie) codeert men met 86.71 “Cutting and preparation of pedicle grafts or flaps” (Snijden en prepareren van gesteelde greffen of flappen)”

Zie tevens tabel 17b 2: Vrije en gesteelde huidflappen (p. 388):
“voorbereiding 86.71”
(http://www.health.fgov.be/internet2Prd/groups/public/@public...

(NL: http://www.cbv.nl/classificatie/icd9de.html)


Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 121
Grading comment
Bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search