digitalo diurétique

Dutch translation: urineafdrijvende behandeling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:digitalo diurétique
Dutch translation:urineafdrijvende behandeling
Entered by: Adela Van Gils

12:48 Apr 8, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
French term or phrase: digitalo diurétique
traitement digitalo diurétique
ann huwaert
urineafdrijvende behandeling
Explanation:
diuretisch (het urineren bevorderend

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2005-04-08 13:19:02 GMT)
--------------------------------------------------

digitaliser = digitaliseren, digitaal maken, numeriek.

Of het verwijst naar het vingerhoedkruid?
digitaal van/met vingers; in cijfers digital digital
digitalis vingerhoedskruid digitalis digitale
digitaliseren in cijfers omzetten digitize digitaliser
http://woordenweb.nedercom.nl/d/digitus.htm

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2005-04-08 13:20:51 GMT)
--------------------------------------------------

digitaal (bn.) [<Frans digital <Latijn digitalis (vinger-)], 1 getalmatig.

digitalis (v.) [Latijn (vinger-)], 1 vingerhoedskruid; 2 benaming http://www.geocities.com/SoHo/Den/7522/D.html voor geneesmiddelen bereid uit vingerhoedskruid » vingerhoedskruidheelst [heelst is een mogelijke vertaling voor medicijn].

Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1behandeling met diuretica en digitalis
Evert DELOOF-SYS
3urineafdrijvende behandeling
Adela Van Gils


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
digitalo diurétique
urineafdrijvende behandeling


Explanation:
diuretisch (het urineren bevorderend

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2005-04-08 13:19:02 GMT)
--------------------------------------------------

digitaliser = digitaliseren, digitaal maken, numeriek.

Of het verwijst naar het vingerhoedkruid?
digitaal van/met vingers; in cijfers digital digital
digitalis vingerhoedskruid digitalis digitale
digitaliseren in cijfers omzetten digitize digitaliser
http://woordenweb.nedercom.nl/d/digitus.htm

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2005-04-08 13:20:51 GMT)
--------------------------------------------------

digitaal (bn.) [<Frans digital <Latijn digitalis (vinger-)], 1 getalmatig.

digitalis (v.) [Latijn (vinger-)], 1 vingerhoedskruid; 2 benaming http://www.geocities.com/SoHo/Den/7522/D.html voor geneesmiddelen bereid uit vingerhoedskruid » vingerhoedskruidheelst [heelst is een mogelijke vertaling voor medicijn].




    Reference: http://www.ochrid.dds.nl/MedAlg.htm
Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
digitalo diurétique
behandeling met diuretica en digitalis


Explanation:
... behandeling met diuretica, natriumarm dieet of na dialyse. ... wiggedruk (preload) bij patiënten, die behandeld worden met diuretica en/of digitalis. ...
www.roche.nl/pdf.php?id=108&spc=vas-50tab.pdf - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] SMPC Eucardic 6,25 en 25
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat
... het hartfalen is noodzakelijk alvorens de behandeling met Eucardic kan worden gestart. Bij patiënten met hartfalen die met digitalis, diuretica en /of ...
www.roche.nl/pdf.php?id=51&spc=euc6-2tab.pdf - Gelijkwaardige pagina's



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X): associatie van
29 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search