son de référence

Dutch translation: een bekend geluidstechnicus in de Nigerese muziekwereld

09:50 Feb 1, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Music
French term or phrase: son de référence
Context: Nigerese rapgroep gaat een typische NIgerese rapclip maken: Pour produire le clip nigérien, les Black Dops ont proposé de travailler avec Maître Bat, un spécialiste du son de référence dans la musique au Niger.
Weet iemand wat son de référence hier precies betekent?
Vast bedankt,
Ilse
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:een bekend geluidstechnicus in de Nigerese muziekwereld
Explanation:
Ik denk dat jullie wel eens verkeerd kunnen zitten:
volgens mij willen ze zeggen "un spécialiste du son qui est de/une référence dans la musique au Niger"
Maar correct me if I'm wrong!
Selected response from:

Emmie V
Belgium
Grading comment
Ik denk inderdaad dat het zo bedoeld is. Ik zat me blind te staren op son de référence. Dank je Emmie en alle anderen voor het meedenken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1een bekend geluidstechnicus in de Nigerese muziekwereld
Emmie V
4standaardsound
Jan Willem van Dormolen
3...van het typisch Nigerees geluid
Pablo Pinkus


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
standaardsound


Explanation:
De 'echte' sound, de sound waaraan alle andere Nigerse muziek wordt afgemeten.
In die richting moet je het zoeken.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 1

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...van het typisch Nigerees geluid


Explanation:
lijkt me mooier

Pablo Pinkus
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
een bekend geluidstechnicus in de Nigerese muziekwereld


Explanation:
Ik denk dat jullie wel eens verkeerd kunnen zitten:
volgens mij willen ze zeggen "un spécialiste du son qui est de/une référence dans la musique au Niger"
Maar correct me if I'm wrong!

Emmie V
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik denk inderdaad dat het zo bedoeld is. Ik zat me blind te staren op son de référence. Dank je Emmie en alle anderen voor het meedenken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Zou best kunnen. Ëven surfen leert dat M. Bat een componist is, die ook een opnamestudio heeft.
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search