desenchantee

Dutch translation: ontgoocheld / zonder illusies

17:17 Sep 9, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Music / song
French term or phrase: desenchantee
vervoeging van een werkwoord??
tet
Dutch translation:ontgoocheld / zonder illusies
Explanation:
ontgoochelde generatie
generatie zonder illusies.

Past mooi in de donkere jaren '80
De originele song is van Mylène Farmer.

de volledige tekst staat op http://www.paroles.net/texte/13815


Succes,

Serge L.




Selected response from:

Serge L
Grading comment
Nogmaals bedankt. Je sloeg de spijker op zijn kop. Had je vorige week ook al bedankt!!!!!
Niet overgekomen???? Weet, dat dit precies was, was werd gezocht.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7teleurgesteld
Nicolette Ri (X)
5 +3teleurgesteld, ontgoocheld
AAAmedical
5 +2ontgoocheld / zonder illusies
Serge L
4gedesillusioneerd/ontnuchterd
MafaldaDec


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
teleurgesteld


Explanation:
of ontgoocheld, van het werkwoord désenchanter, dat gewoon in het woordenboek staat.

Nicolette Ri (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
5 mins

agree  MafaldaDec
8 mins

agree  Linda Ferwerda
28 mins

agree  tonnie (X)
50 mins

agree  Myriam van Gils
1 hr

agree  Tea Fledderus
3 hrs

agree  Jos Essers
7 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
teleurgesteld, ontgoocheld


Explanation:
voltooid deelwoord (vrouwelijk) van desenchanter: teleurstellen, ontgoochelen

Groetjes

Ann


    Standard Fr>NL woordenboek
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
4 mins

agree  Myriam van Gils
1 hr

agree  clara van der zanden
13 hrs
  -> bedankt allemaal

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gedesillusioneerd/ontnuchterd


Explanation:
in alternative to those provided above.

HTH



--------------------------------------------------
Note added at 2002-09-09 17:45:46 (GMT)
--------------------------------------------------

van de werkwoorden desillusioneren/ontnuchteren

MafaldaDec
Italy
Native speaker of: Italian

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ontgoocheld / zonder illusies


Explanation:
ontgoochelde generatie
generatie zonder illusies.

Past mooi in de donkere jaren '80
De originele song is van Mylène Farmer.

de volledige tekst staat op http://www.paroles.net/texte/13815


Succes,

Serge L.







    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&id=236193
Serge L
Grading comment
Nogmaals bedankt. Je sloeg de spijker op zijn kop. Had je vorige week ook al bedankt!!!!!
Niet overgekomen???? Weet, dat dit precies was, was werd gezocht.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MafaldaDec
45 mins
  -> Bedankt!

agree  clara van der zanden
1 hr
  -> Bedankt Clara!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search