chef de la musique municipale

Dutch translation: muziekdirecteur van de stad Wenen

14:40 May 28, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Music
French term or phrase: chef de la musique municipale
En 1848 Johann Strauss fils est nommé chef de la musique municipale de Vienne.

Ik vind nergens een goede vertaling.
Erik Boers
Belgium
Dutch translation:muziekdirecteur van de stad Wenen
Explanation:
http://209.85.229.132/search?q=cache:grcgfyOgrB0J:alum.kuleu... : ...Hij aanvaardt de functie van muziekdirecteur van de stad Düsseldorf.
1850: Verhuis naar Düsseldorf, waar hij als muziekdirecteur de leiding heeft van het orkest en het koor...
Dit kom ik tegen in een stuk over Shuman, misschien heb je er iets aan, het is ongeveer in dezelfde tijd...
Selected response from:

Carolien de Visser
France
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1muziekdirecteur van de stad Wenen
Carolien de Visser
3kapelmeester
Zerlina


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
muziekdirecteur van de stad Wenen


Explanation:
http://209.85.229.132/search?q=cache:grcgfyOgrB0J:alum.kuleu... : ...Hij aanvaardt de functie van muziekdirecteur van de stad Düsseldorf.
1850: Verhuis naar Düsseldorf, waar hij als muziekdirecteur de leiding heeft van het orkest en het koor...
Dit kom ik tegen in een stuk over Shuman, misschien heb je er iets aan, het is ongeveer in dezelfde tijd...

Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sacha TOUW: mooi gevonden!
15 hrs
  -> dank je

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kapelmeester


Explanation:
kapelmeester is een bekende uitdrukking en Johan Strauss was dat in Wenen.

Zerlina
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in ItalianItalian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search