un relais de communication

Dutch translation: ... staat in voor de doorstroming van de informatie

21:12 Feb 25, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: un relais de communication
une assistante de direction sera un véribable relais de communication.
chacha
Dutch translation:... staat in voor de doorstroming van de informatie
Explanation:
een iets vrijere vertaling...

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2een management-assistente zorgt voor optimale communicatie
xuomil
4functioneert als een echte 'spin in het web'.
Nienke Groenendijk
4... staat in voor de doorstroming van de informatie
Serge L
2zal dienst doen als de aanspreekpartner
Els Peleman


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zal dienst doen als de aanspreekpartner


Explanation:
communicatienetwerk is veel te informaticagetint. Met de "de" vertaal ik (héél vrij) de Franse "véritable". Maar zelf ben ik ook niet helemaal overtuigd, ik hoop dat mijn vertaling je op zijn minst in de goede richting kan leiden, of misschien een van de andere leden op het goede spoor kan brengen.

Els Peleman
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 74

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... staat in voor de doorstroming van de informatie


Explanation:
een iets vrijere vertaling...

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 520

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
een management-assistente zorgt voor optimale communicatie


Explanation:
Niet letterlijk geprobeerd, in het Nederlands zeg je deze dingen nu eenmaal iets minder flamboyant. Het gaat hier om het beeld van "ruimte voor echte communicatie=uitwisseling" Dat kan als er iemand de ruimte aan kan geven, dus "zorgt" of "zorg draagt voor"
(garandeert gaat hier te ver, optimaal drukt streven naar véritable uit)

xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
7 hrs

agree  Camel: zal verantwoordelijk gesteld worden voor een passende communicatieverwerking
2 days 17 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
functioneert als een echte 'spin in het web'.


Explanation:
Dit lees je nog wel eens in personeelsadvertenties.

Nienke Groenendijk
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search